هنگام بوت سیستم‌عامل با دو گزینه Windows 7 و Windows 7 ultimate recovered مواجه می‌شوم.
کد خبر: ۷۹۶۷۹۲
پرسش و پاسخ: گزینه‌ی اضافه در صفحه‌ی بوت ویندوز

امیرکاوه از کرج: سیستم‌عامل رایانه من ویندوز 7 ویرایش 32 بیت است. هنگام روشن کردن سیستم و بالا آمدن آن در صفحه انتخاب سیستم‌عامل با دو گزینه Windows 7 و Windows 7 ultimate recovered مواجه می‌شوم. وقتی وارد گزینه دوم می‌شوم، هیچ‌ عمل خاصی صورت نمی‌گیرد، اما با انتخاب گزینه اول وارد سیستم‌عامل می‌شوم. این گزینه برای چیست و آیا فایده‌ای دارد؟ چگونه می‌توانم آن را به‌طور کل از سیستم‌عامل حذف یا پاک کنم؟

پاسخ کلیک: این گزینه در بیشتر موارد هنگامی به صفحه‌ بوت رایانه اضافه می‌شود که شما به‌دلیل بروز مشکلی در عملکرد سیستم‌عامل، از قابلیت Repair در دیسک نصب ویندوز استفاده کرده باشید. البته گاهی نیز ممکن است خطایی در بوت سیستم‌عامل رخ دهد و این قابلیت فعال شده و به‌طور خودکار عملیات ریکاوری ویندوز روی رایانه‌ شما اعمال شود. همچنین هنگامی که این گزینه به صفحه‌ بوت اضافه می‌شود در بیشتر موارد بوت با گزینه‌‌ دیگری امکان‌پذیر نیست و انتخاب این گزینه می‌تواند بوت صحیح را در پی داشته باشد که در پرسش شما عکس این عمل مشاهده می‌شود. در هر حال با انتخاب گزینه‌ اول ویندوز رایانه‌ شما بوت می‌شود و به این گزینه در صفحه‌ بوت نیاز نیست. برای حذف این گزینه به این روش عمل کنید:

1 ـ روی آیکون My Computer کلیک راست کرده و در منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ Properties را انتخاب کنید.

2 ـ از سمت راست در صفحه‌ به‌نمایش درآمده روی Advanced system settings کلیک کرده و در پنجره‌ جدید بخش Startup and Recovery را پیدا کرده، سپس روی گزینه‌ Settings در این بخش کلیک کنید.

3 ـ اکنون در منوی System Startup، گزینه‌ Windows 7 را انتخاب کرده (گزینه‌ای که عملیات بوت با انتخاب آن بدرستی صورت می‌گیرد) و علامت چک‌مارک کنار گزینه‌
Time to Display list of operating systems را نیز غیرفعال کرده یا مدت زمان مقابل آن را به عدد صفر تغییر دهید.

با اعمال این تغییرات بدون نمایش زمان برای انتخاب یکی از دو گزینه‌ موجود، سیستم‌عامل به‌طور خودکار با انتخاب گزینه‌ Windows 7 بوت می‌شود.

نکته: مدیریت روی این بخش با اجرای ابزار System Configuration تایپ عبارت msconfig در کادر جستجو و مراجعه به بخش Boot نیز امکان‌پذیر است.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها