کورتانا را صدا کنید و فرمان بدهید

روش فراخوانی کورتانا در ویندوز 10

خبرهای بسیار زیاد و البته خوشحال‌کننده‌ای از ویندوز 10 به‌گوش می‌رسد. گویا مایکروسافت قصد دارد با انتشار این نسخه از ویندوز، تحولی بزرگ در سیستم‌عامل ویندوز ایجاد کند و وابستگی کاربران را به نسخه‌های محبوبی همچون ویندوز 7 و حتی ویندوز اکس‌پی ـ که همچنان کاربران بسیار زیادی دارد ـ از بین ببرد.
کد خبر: ۷۸۵۰۰۹
روش فراخوانی کورتانا در ویندوز 10

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ویندوز 10، یکپارچگی آن با دیگر دستگاه‌های هوشمند از جمله تلفن‌های همراه و تبلت‌های مایکروسافتی است. این قابلیت به تنهایی می‌تواند برگ برنده‌ای برای مایکروسافت به‌شمار رود، اما در کنار این مزیت، دستیار صوتی مایکروسافت ملقب به کورتانا نیز گزینه‌ محبوب دیگری به‌شمار می‌رود که بسیاری از کاربران مشتاقانه برای استفاده از آن لحظه‌شماری می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید نسخه‌های آزمایشی ویندوز 10 منتشر شده و نسخه‌ پیش‌نمایش فنی این ویندوز نیز در اختیار کاربران علاقه‌مند آن قرار گرفته است. این نسخه به‌روزرسانی‌های مختلفی را به‌خود دیده که یکی از آنها به‌روزرسانی معروف 9926 است که کورتانا را با خود همراه کرده است.

البته نباید فراموش کرد فعلا کورتانا در ویندوز 10 از امکانات محدودی برخوردار است. به‌عنوان مثال هنگامی که از او بخواهید برای شما ایمیل بفرستد، از شما می‌خواهد تا انتشار به‌روزرسانی‌های بعدی منتظر بمانید. اما با این حال باز هم استفاده از کورتانا و داشتن یک دستیار صوتی در ویندوز بسیار لذت‌بخش است.

در این مطلب قصد داریم به شما روشی را آموزش دهیم تا فراخوانی کورتانا را با صوت فعال کرده و با گفتن «Hey Cortana» دستورهای لازم را در اختیار کورتانا قرار داده و نتیجه را دریافت کنید.

کورتانا در ویندوز 10

اگر به نوار وظیفه (Taskbar) ویندوز 10 نگاهی بیندازید، کادر جستجویی را مشاهده می‌کنید که در آن نوشته شده Ask Me Everything، این کادر به کورتانا اختصاص دارد و شما می‌توانید هر پرسش یا درخواستی را که دارید با استفاده از این کادر با کورتانا در میان بگذارید. برای مثال می‌توانید از او بخواهید برای شما ایمیل بفرستد، جوک تعریف کرده یا در اینترنت جستجو کند.

برای استفاده از این قابلیت ‌باید درخواست خود را در کادر مورد نظر تایپ کنید، اما با وجود زندگی هوشمند کاربران امروزی، انجام این کار چندان جالب نیست. پس اگر می‌خواهید هوشمندانه‌تر از کورتانا درخواست کنید بهتر است کورتانا را صدا بزنید و دستور خود را به‌صورت صوتی به آن اعلام کنید. برای این کار ‌باید با اعمال تغییراتی، گوش کورتانا را به عبارت Hey Cortana حساس کنید.

هی، کورتانا! لطفا جام‌جم کلیک را جستجو کن

برای واکنش‌پذیری کورتانا به عبارت Hey Cortana ‌باید به روش زیر عمل کنید:

1ـ روی کادر جستجو در نواروظیفه ویندوز کلیک کنید.

2ـ از بالا سمت چپ پنجره‌ کورتانا آیکون منوی اصلی را که به‌صورت چند خط افقی به‌نمایش درآمده انتخاب کنید.

3ـ روی گزینه‌ Settings کلیک کنید.

4ـ گزینه‌ چهارم در فهرست تنظیمات مربوط به کورتانا را از وضعیت off به on تغییر دهید.

از حالا به بعد هرگاه قصد دارید دستیار صوتی شما کاری انجام دهد، باید عبارت Hey Cortana و درخواست موردنظرتان را به‌صورت صوتی اعلام کنید.

توجه داشته باشید برخلاف دیگر دستیارهای صوتی، برای هر درخواست خود ‌باید ابتدا Hey Cortana را بگویید و در ادامه بدون وقفه درخواست خود را نیز اعلام کنید. کورتانا پس از شنیدن عبارت Hey Cortana به‌معنای شنیدن صدای شما و آمادگی برای دریافت دستورها از خود واکنش نشان نمی‌دهد، اما در صورتی‌که فرمانتان را در ادامه اعلام کنید، فرمان شما اجرا می‌شود.

امیر عصاری / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
feri
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
با سلام خدمت شما این مطلبی كه بالا نوشتید رو من خواستم انجام بدم ولی برای من این كزینه رو نداره یعنی رو موبایل نمیه اینكارو كرد؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها