زمانی برای غش کردن روبات‌ها

لحظات خنده‌دار غش کردن روبات‌ها

در مسابقات روباتیک DARPA، بسیاری از روبات‌ها به‌ صورت خنده‌داری در میانه کار خود از کار افتاده و مشابه انسان‌ها غش کردند.
کد خبر: ۸۰۵۳۴۷
لحظات خنده‌دار غش کردن روبات‌ها

جام جم کلیک: بسیاری از ما با دیدن فیلم‌های علمی و تخیلی و خواندن مقالات مختلف به صورت بسیار واضحی دچار وحشت از آینده می‌شویم و جالب است که این ترس به افراد بسیاری بزرگی مانند الون ماسک و استیفن هاوکینگ نیز انتقال پیدا کرده است؛ در صورتی که شما نیز با این ترس دست و پنجه نرم می‌کنید، کافی است به نتایج مسابقات روباتیک DARPA در سال جاری نگاه کنید تا بدانید که روبات‌ها هنوز حتی به این مرحله نزدیک هم نشده‌اند.

در این مسابقات یک سلسله حوادث بسیار خنده‌دار توسط روبات‌ها شکل گرفت که موجب شد تا حال وهوای این مسابقات از حالت جدی خارج شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که در میان رقابت‌های این مسابقات، حادثه ساز شد، باز کردن در و عبور روبات‌ها از آن بود.

در طی این فرایند شاهد این بودیم که بسیاری از روبات‌ها درست مانند انسانی که از حال می‌رود، به‌صورت ناگهانی غش می‌کردند. دلیل این امر می‌توانست بسیاری از موارد در طراحی دینامیکی، دستورالعمل اجرایی و یا محور وزنی روبات باشد ولی در هر حال دیدن این رخدادها بسیار جذاب است.

در ادامه می‌توانید به مشاهده تعدادی از این رخدادها بپردازید که مسلما لبخند را به لبان شما خواهد آورد ولی در عین حال نباید نسبت به این موضوع که سازندگان این روبات‌ها روزها و شب‌های فراوانی را برای ساختن این روبات‌ها تلاش کرده‌اند غافل شوید و جالب است بدانید که بسیاری از این روبات‌ها برای امور امدادی طراحی شده‌اند و موفقیت آن‌ها به معنای امنیت بیشتر جان انسان‌ها در عملیات‌های نجات در زمان رخدادهایی مانند زلزله است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
۰
۰
خیلی قشنگه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها