روبات‌های سونی پس از 16 سال در حال انقراض هستند

مرگ ناراحت کننده روبات‌های سگ‌نمای سونی

روبات‌های سری Aibo شرکت سونی به علت عدم پشتیبانی این شرکت از این محصولات سخت‌افزاری در حال از بین رفتن هستند و پس از 16 سال، صاحبان این سگ‌های روباتیک به تدریج منتظر مرگ آن‌ها نشسته‌اند.
کد خبر: ۸۰۹۵۲۵
مرگ ناراحت کننده روبات‌های سگ‌نمای سونی

جام جم کلیک: تمامی فیلم‌های علمی و تخیلی دهه هشتاد و نود میلادی زندگی آینده انسان را به نحوی نشان می‌دادند که روبات‌ها در خانه‌ها مانند موجودات زنده دست آموز زندگی می‌کنند و به صورت طبیعی جدی گرفته شدن این رویا توسط شرکت‌های بزرگ در اواخر قرن پیش امری طبیعی به نظر می‌‌رسید. یکی از بهترین نتایجی که از این روند به دست آمد، ساخت روبات‌هایی به نام Aibo بود که توسط شرکت سونی به بازار مصرف عرضه شدند.

این روبات‌ها در حقیقت سگ‌های مکانیکی‌ای بودند که برای صاحبان خود تقریبا تمام کارهایی که یک سگ عادی انجام می‌دهد را تکرار می‌کردند و تنها به شارژ باتری نیاز داشته و هیچ وقت چیزی را خراب نکرده و یا در محیط خرابکاری نمی‌کردند. این روبات‌ها علیرغم برچسب قیمت بسیار بالا و 2000 دلاری خود در بازار فروش بسیار موفق بودند و نزدیک به 150 هزار دستگاه از Aibo در سراسر جهان به فروش رفت و بسیاری از خریداران به شدت به این روبات کوچک وابسته شدند ولی پس از 16 سال، این روبات‌ها در حال مرگی هستند که برای صاحبان آن‌ها بسیار ناراحت کننده است.

سونی چند سال پیش پشتیبانی سخت‌افزاری از این روبات‌ها را متوقف کرد و هم‌اکنون درصورت خراب شدن یک Aibo تنها راه تعمیر آن استفاده از فروشگاه‌های تعمیر لوازم خانگی است که معمولا با تکه‌تکه کردن قطعات نسخه‌های قدیمی و معیوب Aibo، برخی از نمونه‌های دیگر این روبات را تعمیر می‌کنند. نکته بسیار جالب در این زمینه این است که بسیاری از صاحبان به صورت رسمی از مرگ (بخوانید خراب شدن) سگ خود به شدت ناراحت هستند و برخلاف آن چیزی که از روبات‌ها حس می‌کرده‌ایم، به نظر می‌رسد که این موجودات مانند یک موجود زنده در قلب صاحبان خود جای شده‌اند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها