جام جم سرا- دختری ۱۸ساله‌ام که سابقه ازدواجی ناموفق داشته‌ام. حالا قصد ازدواج با پسری را دارم که تک‌پسر است و از ترس مخالفت خانواده‌اش موضوع ازدواج سابق مرا به آن‌ها نگفته است. هر دو خانواده با ازدواج ما مشکلی ندارند، اما خانواده او واقعیت را نمی‌دانند. چه باید کرد؟
کد خبر: ۸۰۱۰۲۱
خانواده خواستگارم، از ازدواج ناموفق قبلی‌ام بی‌اطلاعند

پاسخ مشاور: برخی از تجربیات گذشته،‌ گاه ناخوشایند است و احساس آشفتگی زیادی را برای تصمیم‌گیری‌های آینده افراد ایجاد خواهد کرد، اما این‌گونه احساسات نباید مانع از گفتن حقیقت شود. زندگی با اضطراب و نگرانی دائمی علاوه بر ریسک بالا، عواقب پیش بینی نشده‌ای نیز به همراه دارد که تمامی این عوامل میزان رضایت از زندگی را پایین می‌آورد.
برای شروع زندگی مشترک اعتماد داشتن طرفین به همدیگر در اولویت است. در این مسئله جوانب مختلفی مطرح است که به تفکیک به آن‌ها می‌پردازم.


با حقیقت کنار بیایید:

احساس شما درباره تجربه قبلی خود، بسیار حائز اهمیت است. دیدگاه شما درباره تجربه‌تان به میزان زیادی دیدگاه اطرافیانتان را نیز جهت می‌دهد. اگر این موضوع را امتیازی منفی می‌دانید، دیگران نیز آن را منفی تلقی خواهند کرد. این حقیقت که شما چنین تجربه‌ای دارید جزئی از زندگی شماست و همان طور که در دیگر مسائل نیز عنوان شده است پذیرفتن حقیقت و کنار آمدن با آن، می‌تواند فرد را در ادامه راه بیشتر کمک کند.


خود‌شناسی را تقویت کنید:

برای یک شروع خوب، لازم است درگیری فکری در خصوص زندگی قبلی خود نداشته باشید. همچنین از تجربه قبل خود به عنوان راهی برای خود‌شناسی بیشتر استفاده کنید. در ازدواج دوم موفقیت در گرو انگیزه‌های سالم و بررسی صحیح معیارهای شخصی است.


به خودتان زمان بدهید:

در سوالتان مطرح نکرده‌اید که چه مدت از جدایی شما می‌گذرد؟ زیرا این مسئله بسیار مهم و حیاتی است. در صورتی که برای بازیابی احساسات به خود فرصت کافی نداده باشید، این موضوع ممکن است انتخاب کنونی شما را نیز تحت تاثیر قرار داده باشد. برای اجتناب از افتادن در دام مقایسه، ضروری است از کمک متخصص بهره بگیرید.
گفته‌اید که خواستگارتان از تجربه قبلی شما اطلاع دارد ولی به علت ترس از مخالفت، موضوع را با خانواده مطرح نکرده است. بهتر است دلایل دیگر این مسئله نیز توسط مشاور به دقت بررسی شود.


از بیان جزئیات بپرهیزید:

در رابطه با برخورد خانواده‌ها با این مسئله، دیدگاه‌های مختلفی مطرح است. به عنوان مثال: یا از کنار مسئله می‌گذرند، یا حساسیت ویژه‌ای از خود بروز می‌دهند، برخی نیز شایستگی‌های دیگر فرد را در نظر می‌گیرند و بر نکات مثبت او تاکید می‌کنند. به هرحال با توجه به اینکه نمی‌توان برخورد خانواده خواستگارتان را پیش بینی کرد بهتر است مسئله بازگو شود. برای این کار به گفتن جزئیات نیازی نیست و مطرح کردن موضوع به طور کلی کفایت می‌کند. به یاد داشته باشید نباید از همسر سابق خود یک دیو بسازید. بیان اختلاف آن هم به طور خلاصه کافی است.


صداقت خود را نشان دهید:

میزان نگرانی و دشواری بیان این مسئله قابل پیش بینی و درک است، ولی قطعا این تجربه نمی‌تواند تمامی ویژگی‌های مثبت شما را زیر سوال ببرد. مطرح کردن این موضوع بیانگر میزان صداقت شما و همچنین اعتماد به انتخاب کنونیتان است. (سیمین قربانی- کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها