وقتی وارد خانه می‌شوم، دلم می‌خواهد کمی استراحت کنم. برنامه‌های مورد علاقه‌ام را ببینم. روی کاناپه مقابل تلویزیون دراز بکشم و خلاصه در خانه خودم راحت باشم. فشار کاری‌ام بیشتر شده و واقعا نیاز دارم تا در خانه آرامش داشته باشم، اما همسرم این موضوع را درک نمی‌کند.
کد خبر: ۶۷۷۸۷۹
ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف

جام جم سرا:

او از من توقع دارد وقتی وارد خانه می‌شوم، تمام اتفاقات طول روز را برایش تعریف کنم و از آن بدتر تمام حرف‌هایش را کلمه به کلمه بشنوم. چطور می‌توانیم این مشکل را حل کنیم؟

پاسخ مشاور: یکی از موضوعاتی که بسیاری از زوج‌ها مخصوصا اوایل ازدواج با آن روبه‌رو هستند، مشکل تفاوت در میزان حرف زدن و تمایل به گفت‌وگوست. به طور طبیعی خانم‌ها علاقه بیشتری به صحبت کردن و تعریف اتفاقات طول روز دارند. البته این قانون،کلی بوده و تفاوت‌های فردی هم در آن دخیل است. یعنی هستند مردانی که بیشتر از همسرشان صحبت می‌کنند، اما به طور کلی در بیشتر مواقع خانم‌ها از کم‌حرفی همسرشان شاکی هستند و مردان از پرحرفی شریک زندگی‌شان!

مشکل دیگر هم این که خانم‌ها علاقه دارند همسرشان به تمام حرف‌هایی که می‌زنند با علاقه گوش کند و مردان هم علاقه خاصی به گوش نکردن دارند. این تفاوت‌ها گاهی بسیار مساله‌ساز می‌شود و دلخوری‌های عمیقی را ایجاد می‌کند که فضای زندگی را سرد خواهد کرد.

برای دوری از چنین شرایطی بهتر است در درجه اول شما و همسرتان بپذیرید زن و مرد با هم متفاوت هستند و در قدم بعد هر کدام البته در محیطی به دور از دعوا و ناراحتی، خواسته‌تان را بگویید.همسر شما وقتی بفهمد موضوعات مورد علاقه او، برای شما جذابیتی ندارد، ممکن است مباحثی را مطرح کند که هم شما با علاقه بیشتری گوش دهید و هم او راهی برای ارتباط کلامی پیدا کند.

اما شما هم بهتر است بدانید که:

ـ زنان از مردان در فن سخنوری ماهرتر هستند و از این مهارت استفاده می‌کنند.

ـ خانم‌ها عادت دارند فکرهایشان را بر زبان جاری کنند. به همین دلیل گاهی موضوعاتی که مطرح می‌شود به اندازه اخبار تلویزیون مهم نیست، اما این یک ویژگی زنانه است.

ـ بیان جزئیات هم ویژگی دیگری است که تقریبا بیشتر خانم‌ها در موقع حرف زدن به آن پایبند هستند.

ـ شاید وقتی شما ناراحت یا عصبانی هستید، ترجیح بدهید تنها باشید یا سکوت کنید، اما همسر شما با صحبت کردن، کمی از بار روانی و فشار روحی خود را تخلیه می‌کند.

ـ در نهایت فراموش نکنید که رسیدن به یک ارتباط موفق،با توجه به تفاوت‌های زنانه و مردانه، کار چندان ساده‌ای نیست. درباره خواسته‌های‌تان و رفتارهایی که آزارتان می‌دهد، با زبان خوش و کلمات محبت‌آمیز صحبت کنید.(ضمیمه چاردیواری/ندا داوودی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها