نمی‌خواهم زندگی‌ام سوت و کور باشد

با زن کم‌حرف ازدواج کنم یا با زن پرحرف؟!

۱ سال است که ازدواج کرده‌ام و ۲ ماه است که خانه شوهرم هستم. وقتی شوهرم از چیزی ناراحت است با من در میان نمی‌گذارد. نمی‌دانم چه کار کنم که با من راحت‌تر صحبت کند. لطفا راهنمایی‌ام کنید.
کد خبر: ۷۱۲۸۳۹
اشتباهی که باعث کم حرف شدن همسر می‌شود

جام جم سرا: باید در گام اول مهارت گوش دادن فعال را در خودتان تقویت کنید.‌‌ همان طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که می‌توانید، برای داشتن ارتباط موثر با دیگران و به خصوص همسر به کار ببرید، مهارت گوش دادن فعال است.

در زندگی مشترک، زن‌ها دوست دارند که بیشتر گوینده باشند و مردان هم بیشتر به شنونده بودن تمایل دارند. بنابراین به خانم‌هایی که همسرشان خیلی با آن‌ها صحبت نمی‌کند، توصیه می‌شود در مواقعی که همسرشان با آن‌ها به گفت‌و‌گو می‌نشیند با همدلی و انعکاس احساسشان در برابر صحبت‌های همسرشان، او را به گفت‌و‌گو علاقه‌مند و ترغیب کنند.‌‌

قضاوت و سرزنش ممنوع
گاهی اوقات زن و شوهر‌ها در ارتباط و گفت‌و‌گو با یکدیگر از قیچی‌های ارتباطی استفاده می‌کنند (اگر درباره قیچی‌های ارتباطی اطلاعی ندارید، می‌توانید از ستون اخبار مرتبط، سمت چپ/بالا در همین صفحه یا کلیک روی عنوان ۶ قیچی ارتباطی در دوستی و زناشویی آگاهیهای مفیدی کسب کنید)؛ به طور مثال، اگر زنی به محض اینکه شوهرش صحبت‌هایش را شروع می‌کند با کلام یا زبان بدنش، شروع به قضاوت یا پیشداوری یا حتی سرزنش کردن همسرش کند؛ به طور طبیعی باعث حرف نزدن و بی‌علاقه شدن شوهرش به گفت‌و‌گو خواهد شد؛ بنابراین ممکن است دلیل صحبت نکردن بعضی مرد‌ها، عملکردهای اشتباه همسرشان و استفاده نکردن از مهارت‌های ارتباط موثر باشد.

کنجکاوی بیش از حد ممنوع
یک نکته دیگر هم اینکه کنجکاوی بیش از حد درباره مسائلی که حریم شخصی همسر به حساب می‌آید، اشتباه است؛ به طور مثال مشکل مرد با یکی از همکارانش که به هر دلیلی دوست ندارد درباره آن صحبت نکند نباید با کنجکاوی بیش از حد همسرش مواجه شود.

بعضی از زوجین با این تفکر اشتباه وارد زندگی مشترک می‌شوند که باید از همه اتفاقات ریز و درشت زندگی شخصی و کاری همسرشان مطلع باشند، در صورتی که مسائل کم اهمیت که به زندگی مشترک مرتبط نیستند لزومی ندارد که گفته شود. البته در حوزه مسائل مشترک، زوجین باید با هم گفت‌و‌گو کنند و هیچ موضوعی را از یکدیگر پنهان نکنند. (رضا آذریان - کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مریم
-
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
با سلام من یه خانمی هستم كه تازه عقد كردم از نظر همسرم من خیلی كم صحبتم و از این بابت خیلی ناراحتم لطفا كمكم كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها