رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

توصیه‌های تغذیه ای برای پیشگیری از افسردگی و پوکی استخوان در زنان

رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت درباره لزوم گنجاندن ویتامین دی و آهن در رژیم غذایی دختران و زنان توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، رضا عزتیان، رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت در گفتگو با اشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: نیاز‌های تغذیه‌ای افراد به جنس، شغل و سن شان بستگی دارد و هر برنامه رژیم غذایی نمی‌تواند برای همه افراد مناسب باشد.

او ادامه داد: با استفاده از آزمایش‌های مختلف می‌توان نیاز بدن را به انواع ریز مغذی‌های مختلف متوجه شد. امروزه دختران و زنان نیاز بیشتری به ویتامین دی و آهن دارند و این افراد بیشتر دچار فقر آهن خواهند شد.

عزتیان بیان کرد: زنان و دختران استعداد بیشتری در زمینه ابتلا به بیماری پوکی استخوان دارند و به همین دلیل باید به موضوع کلسیم و ویتامین دی آن‌ها توجه کافی شود. یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت تامین آهن و ویتامین دی مورد نیاز زنان و دختران است.

رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت تاکید کرد: مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، سبزیجات تیره مثل اسفناج و جعفری از آهن خوبی برخوردار هستند و افراد به خصوص زنان و دختران باید روزانه بین ۳ تا ۴ واحد لبنیات مصرف کنند.

وی افزود: برای تامین آهن و ویتامین دی مورد نیاز دختران باید این افراد مصرف ماهی را جزو برنامه غذایی روزمره خود قرار دهند. ویتامین دی از ابتلای افراد به افسردگی و آلزایمر پیشگیری می‌کند. زنان و دختران باید روغن ماهی را جایگزین روغن‌های جامد و حتی حیوانی کنند تا علاوه بر پیشگیری از بروز امراض قلبی و عروقی ویتامین دی بدن آن‌ها نیز تامین خواهد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها