رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه باید درخواست‌ کمک مالی دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی را راستی آزمایی کرد از شگرد جدید مجرمان‌ سایبری در پوشش «قرض» خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۲۷۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفتگو با فارس به شگرد جدید مجرمان‌ سایبری در پوشش درخواست کمک مالی اشاره و اظهارداشت: بسیاری از تقاضاها و درخواست‌های شهروندان از یکدیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بدون آنکه رودر رو همدیگر را ملاقات کرده یا تماس بگیرند تقاضا و درخواست خود را از دوست، آشنا و بستگان از طریق همین پل ارتباطی انجام می دهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تقاضای واریز وجه به عنوان قرض از درخواست‌های کاربران از یکدیگر در شبکه‌ های اجتماعی باعث شده تا مجرمان و کلاهبرداران سایبری از این امر سوء‌استفاده کرده و به انحاء مختلف تلاش کنند از کاربران در قالب دوست و آشنا سوءاستفاده کنند.

وی گفت: مجرمان سایبری با دسترسی به صفحات شبکه‌ های اجتماعی قربانی برای دوستان و آشنایان او درخواست کمک مالی می‌فرستند؛ بنابراین راستی آزمایی هرگونه‌ درخواست کمک مالی از سوی دوستان و آشنایان در شبکه‌ های اجتماعی یک ضرورت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها