رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت خبر داد؛

سرقت ۴۰ میلیون تومانی در کمتر از یک دقیقه!

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا خبر داد؛

کلاهبرداری اینترنتی با فروش کالاهای ممنوعه

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی با عنوان فروش اجناس و کالاهای ممنوعه و غیرمجاز خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۲۴۶۸

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی نوروزی روز سه شنبه در تشریح این خبر افزود: با توجه به ظرفیتی که فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر برای تسهیل ارتباطات و تعاملات کاربران فراهم کرده، توجه مجرمان سایبری نیز به سوءاستفاده از این فضا معطوف شده و همواره به دنبال فراهم کردن زمینه ای برای فریب شهروندان و انجام اقدامات مجرمانه خود هستند.

وی با بیان اینکه یکی از شیوه های مجرمان راه اندازی صفحاتی در شبکه های اجتماعی تحت عنوان «فروش اجناس و کالاهای ممنوعه و غیرمجاز و فروش اقلام دارویی» است، ادامه داد: در اکثر اوقات طرح شکایت از سوی مالباختگان این حوزه ها برای مجرمان دور از ذهن تلقی می شود از این رو کلاهبرداران با سوءاستفاده از این موضوع اقدام به ترغیب کاربران به استفاده از این گونه صفحات و انجام اقدامات مجرمانه می کنند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا تصریح کرد: در تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی واصله به این پلیس و همچنین نظر به دریافت گزارش های متعدد مردمی از طریق مسیرهای ارتباطی مشخص شده اغلب گردانندگان این کانال‌ها و سایت‌ها با استفاده از کارت ها و شماره حساب های اجاره ای و انجام فعالیت های مجرمانه پس از ثبت سفارش و دریافت بهای کالا، سفارش داده شده را به دست متقاضی نمی رسانند و از این طریق از طعمه های خود کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ نوروزی همچنین عنوان کرد: صفحات و تارنماهای مجرمانه با موضوعات ذکر شده به صورت مستمر از سوی پلیس فتا مورد رصد قرار می گیرد و با گردانندگان این صفحات برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته فتا ناجا خاطرنشان کرد: ضروریست کاربران به هیچ عنوان اقدام به دنبال کردن و یا خرید از این گونه صفحات نکنند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مجرمانه ای پیرامون موضوع بلافاصله مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها