مک بوک ایر با چیپ M1 در بنچمارک‌ها عملکرد بالایی از خود نشان داده و حالا در برابر یکی از محصولات مایکروسافت با چیپ مبتنی بر معماری ARM قرار گرفته. محصول اپل توانسته در بنچمارک‌ها شکست سنگینی را به سرفیس پرو ایکس تحمیل کند.
کد خبر: ۱۲۹۵۰۱۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،به تازگی سایت PCWorld این دو محصول مجهز به چیپ‌های مبتنی بر معماری ARM را در مقابل یکدیگر قرار داده. مایکروسافت با همکاری کوالکام برای سرفیس پرو ایکس پردازنده‌های SQ1 و SQ2 را توسعه داده که مبتنی بر ARM هستند.

در بنچمارک این سایت از مدل مجهز به چیپ SQ1 یا نسل اول آن استفاده شده و انتظار نمی‌رود شاهد تفاوت چندانی میان عملکرد آن و نسخه مجهز به SQ2 باشیم. با توجه به این موضوع، نتایج بنچمارک‌ها تغییر چندانی را تجربه نخواهند کرد. همچنین برنامه‌ها با شبیه‌ساز ۶۴ بیتی x86 مایکروسافت اجرا شده‌اند.

در بخش تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵، مک بوک ایر امتیاز بسیار بالاتری نسبت به سرفیس پرو ایکس کسب کرده. لپ‌تاپ اپل در بخش تک هسته‌ای به امتیاز ۱۷۳۰ دست پیدا کرده، در حالی که امتیاز محصول مایکروسافت کمتر از ۱۰۰۰ است. در بخش چند هسته‌ای این اختلاف افزایش شدیدی پیدا می‌کند. نماینده اپل به امتیاز ۷۴۵۴ دست پیدا کرده و امتیاز سرفیس پرو ایکس در این بخش تنها به ۲۷۳۴ رسیده است.

 

مک بوک ایر
 

 

این اختلاف به گیک‌بنچ ۵ محدود نمی‌شود. چیپ M1 اپل در بخش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای بنچمارک «Cinebench R23» به ترتیب امتیازهای ۱۴۶۹ و ۶۸۳۸ را کسب کرده. سرفیس پرو ایکس در این بنچمارک به ترتیب به امتیازهای ۳۷۱ و ۱۶۰۴ دست یافته است.

 

 

 

این سایت به سراغ ابزار تبدیل ویدیو متن باز «Handbrake» هم رفته و در این نرم افزار هم مک بوک ایر شکست سنگینی را به نماینده مایکروسافت تحمیل کرده. لپ‌تاپ اپل توانسته یک ویدیوی ۱۲ دقیقه‌ای با رزولوشن 4K‌ را ۶ برابر سریعتر از سرفیس پرو ایکس به یک ویدیوی 1080p H.265 تبدیل کند.

 

 

 

باید به این نکته توجه کنید که شبیه‌ساز ۶۴ بیتی x86 مایکروسافت که در سرفیس پرو ایکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، هنوز در حالت بتا قرار دارد. با وجود تلاش‌های گسترده مایکروسافت، این کمپانی نمی‌تواند به ترکیب مشابه مانند چیپ M1 و سیستم عامل مک او اس دست پیدا کند.

اپل تا به امروز مک مینی، مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی مجهز به چیپ M1 را وارد بازار کرده که تمام آن‌ها عملکرد بی‌نظیری دارند. این کمپانی ظاهرا در حال توسعه یک چیپ با ۳۲ هسته است که انتظار می‌رود در مک پرو مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها