jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۱۹۴۴۲۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷  |  ۰۹:۱۷

میگو از جمله غذاهای دریایی و حاوی میزان پایینی از کالری و چربی به خصوص چربی اشباع است.

فواید و مضرات مصرف میگو

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، ۸۵ گرم میگو طبخ شده حاوی ۱۰۰ کالری و ۱.۴ گرم چربی است.

همچنین در این میزان میگو حدود ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد که بخش قابل توجهی از میزان کالری موجود در آن را تشکیل می‌دهد.

از جمله دیگر مواد مغذی موجود در میگو می‌توان به آهن، سلنیم، ید، ویتامین B3، روی و منیزیم اشاره کرد.

این مواد مغذی فوائد مختلفی برای سلامتی دارند که افزایش سطح انرژی، کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت غده تیروئید و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن از جمله آن‌هاست.

هرچند این غذای دریایی علاوه بر خواص و فوائدی که دارد در عین حال ممکن است سلامت فرد را نیز به خطر اندازد.

به طور مثال افرادی که به این گونه ماده غذایی آلرژی دارند باید در مصرف آن دقت داشته باشند. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که میگوهای پرورشی به دلیل زیاده‌روی در مصرف آنتی‌بیوتیک و دیگر مواد شیمیایی مسمومیت‌زا باشند.

یکی دیگر از فوائد مصرف غذاهای دریایی، تاثیر سودمند آن‌ها بر سلامت قلب است، هرچند در مورد این منابع غذایی نگرانی‌هایی در مورد احتمال جذب جیوه با مصرف آنها وجود دارد. با این حال کارشناسان تغذیه معتقدند که میگو از جمله خوراکی‌های دریایی است که حاوی میزان جیوه پایینی است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
ما چرا هنوز زنده‌ایم؟

ما چرا هنوز زنده‌ایم؟

عصر پنجشنبه است. بخار سوپ شلغم، فضای خانه را پر کرده است. جعبه ابزار وسط است. سه‌چهارتا کار کوچک خرده ریزه در خانه باید انجام بدهم. رگلاژ کردن در کابینت‌ها.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر