اگرچه ممکن است افراد زیادی اطلاعات و داده‌های شخصی‌شان را بر روی حافظه‌های خارجی ذخیره و استفاده کنند، اما عده‌ای هم هستند که به جای حافظه‌های خارجی به فضاهای مجازی که اجازه ذخیره سازی اطلاعات در اینترنت را می‌دهند، اعتماد کرده و از ‌آ‌ن‌ها برای نگه‌داری اطلاعات‌شان بهره می‌برند. اما در این پست قصد دارم با سه دلیل به شما ثابت کنم که استفاده از همان روش قدیمی برای ذخیره‌سازی اطلاعات برای شما بهتر خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۱۵۰۹
3 دلیل برای این‌‌که از فضاهای ذخیره‌سازی ابری دوری کنید

به گزارش جام جم آنلاین از آی‌تی رسان ، اما قبل ازهمه چیز می‌خواهم این موضوع را بدانید که تمام مواردی که در ادامه بیان می‌شود، از روی تجربه شخصی و عقیده خودم بوده. پس همراه ما باشید.

فضای ابری، بوی مظنون می‌دهد!

به طور کلی اطلاعات شخصی من چیزی است که تنها به خود من مربوط است. پس چرا باید آن‌ها را با شخص دیگری درمیان بگذارم؟ شاید جواب شما این باشد که افرادی که بر روی این سرویس‌های ابری کار می‌کنند سرشان شلوغ‌تر از این حرفاست که بخواهند برای نفوذ به اطلاعات من وقت بگذارند. کاملا با این حرف موافق هستم. اما باز هم دانستن این که شخص و یا اشخاصی هستند که می‌توانند به راحتی اطلاعات من را در اختیار داشته باشند، کمی ناخوشایند است. به نظرم این موضوع خیلی ناراحت کننده است که بخواهیم این واقعیت را نادیده بگیریم. بهتر است هر یک از افراد مالک داده‌های خود باشند تا بخواهند با ترس از گزینه‌های دیگر کمک بخواهند.

واقعا به فضای ابری نیاز ندارم!

به نظر شما در کنار تلفن‌همراهم چقدر نیاز به یک فضا برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز خواهم داشت؟ تعدادی عکس که از دوستانم گرفته‌ام و یا تصویری را که از یک منظره بکر شکار کرده‌ام، همه در حافظه خارجی Micro SD ام به راحتی جای‌ می‌گیرند. حجم بیشتر هم بخواهم سراغ حافظه داخلی می‌روم. پس دیگر چه نیازی است که بخواهم از یک فضای ذخیره سازی آن هم به صورت مجازی استفاده کنم؟!

اما گاهی اوقات افرادی هستند که تصاویر زیادی را در آرشیوشان نگه‌داری می‌کنند و اصلا سمت گزینه “Delete” هم نمی‌روند. بنابراین با یک حجم محدود روبه‌رو می‌شوند. این‌جاست که فضای ابری می‌تواند به کار بیاید. با هزینه‌ای کم‌تر از حافظه‌های خارجی و یا حتی به صورت رایگان می‌توانند این‌گونه داده‌ها را داخل این سرویس‌ها قرار بدهند.

از نگاه امنیتی می‌توان اسمش را ریسک گذاشت

همان‌ طور هم که در ابتدا توضیح دادم، نمی‌توانم اطلاعات خصوصی‌ام را در اختیار یک پایگاه که به راحتی می‌تواند به همه چیز دسترسی داشته باشد، قرار دهم. این موضوع اعتماد کردن به این سرویس‌ها را کمی دشوار می‌کند.

هک کردن که این روز‌ها بسیار توسعه پیدا کرده و اخبار مختلفی هر روز در این باره به گوش می‌رسد، می‌تواند یکی دیگر از عوامل تحدید کننده اطلاعات کاربران در فضای ابری باشد. به نظر من پیدا کردن یک رمز ساده برای دسترسی هکر‌ها به این سامانه‌ها نباید آن‌چنان دشوار باشد.

با اعتماد به این فضاهای ابری نه تنها ریسک از دادن اطلاعات‌تان را خواهید داشت، بلکه از نظر امنیتی هم در خطر خواهید بود. ممکن است با خودتان بگویید که ‌آن‌چنان اطلاعات مهم و ضروری ندارید که بخواهید نگران در خطر بودنشان باشید. اما این را باید خدمتتان عرض کنم برای بسیاری از کاربران این قضیه کاملا متفاوت است.

موضوع دیگری که وجود دارد، جا افتادن این فضاهای ابری در میان کاربران است. به صورتی که شاید عدم استفاده از این سرویس‌ها امری غیرممکن باشد. اما باز هم می‌گویم من نمی‌توانم با اعتماد کامل داده‌هایم را در اختیار این سرویس‌ها قرار دهم. به شما هم پیشنهاد می‌کنم اگر از این فضا‌های ابری استفاده می‌کنید حداقل اطلاعات ضروری مانند مشخصات بانکی‌تان را درونش قرار ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها