شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده است که افراد مشهور و سرشناسی همچون استیو جابز، جف بزوس، ایلان ماسک، جک دورسی و همه آن هایی که هم اکنون در دنیای تکنولوژی، نامی برای خود دست و پا کرده اند در سنین جوانی و در زمانی که تنها 25 سال داشتند، مشغول چه کاری بودند و اینکه آیا شغلی هم داشته اند یا خیر؟
کد خبر: ۸۹۲۴۶۵
بزرگان دنیای فناوری در 25 سالگی چه شغلی داشتند؟

به گزارش جام جم کلیک ، به طور کلی، راهی که هر یک از این 14 غول دنیای فناوری برای رسیدن به چنین جایگاهی طی کرده اند، با یکدیگر متفاوت است و بر این اساس، نمی توان نسخه واحدی را برای رسیدن به موفقیت برای افراد تجویز کرد.از این جهت، در ادامه قصد داریم تا به طور خلاصه به دوران جوانی این 14 نفر اشاره ای داشته باشیم.

1. استیو جابز - Steve Jobs

استیو جابز توانست در سال 1980 و زمانی که تنها 25 سال داشت به همراه دو تن از دوستان خود به نام های استیو وزنیاک و رونالد وین، به ثروتی به ارزش 1.2 میلیارد دلار دست یابد که این ثروت از طریق کامپیوترهایی حاصل شد که این سه در سال 1976، شرکت آن یعنی اپل را تاسیس کردند.

2. لری الیسون - Larry Ellison

الیسون در سن 22 سالگی از دانشگاه انصراف داد و با توجه به مهارت های برنامه نویسی که در زمان تحصیل و سابقه چندین ساله کاری در کمپانی های مختلف فراگرفته بود، توانست شرکتی به نام Oracle را تاسیس و تبدیل به یکی از میلیاردرهای دنیای فناوری شود. وی در دوران جوانی شغل های فنی زیادی را تجربه کرد که در نهایت با پیوستن به شرکت Amdahl Corporation، در قسمت سیستم های پردازنده مرکزی مشغول به کار شد.

3. جف بزوس - Jeff Bezos

بنابر آن چه که در کتاب "جف بزوس، بنیانگذار آمازون" نوشته ی Ann Byres آمده است، مدیرعامل کمپانی آمازون در سن 24 سالگی در یک موسسه مالی و بانکی کار می کرد. دو سال در آن سمت مشغول به کار بود و سپس توانست با پیوستن به آمازون، عنوان جوان ترین نایب رییس این کمپانی را از آن خود کند.

4. ایلان ماسک - Elon Musk

قبل از آن که ماسک به سن 25 سالگی برسد، از تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه استنفورد انصراف داد و اولین استارت آپ اینترنتی خود به نام Zip2 را تاسیس کرد. سپس وی این استارت آپ را به شرکت کامپک (Compaq) فروخت که توانست طی مدت 4 سال، مبلغی حدود 4 میلیون دلار را برای وی به ارمغان آورد. پس از آن نیز، ماسک این پول را برای استارت آپ بعدی خود به نام PayPal سرمایه گذاری کرد.

5. مریسا مایر - Marissa Mayer

مایر در سن 24 سالگی و به عنوان اولین مهندس خانم به کمپانی گوگل پیوست. وی به مدت 13 سال با این کمپانی همکاری داشت و سپس در لباس مدیرعاملی در کمپانی یاهو ظاهر شد. وی در خصوص کار خود در گوگل می گوید:"زمانی که من برای مصاحبه به کمپانی گوگل آمدم (سال 1999)، گوگل تنها 7 کارمند داشت و مصاحبه من بر روی میز پینگ پنگی که در آن زمان به عنوان میز کنفرانس این شرکت نیز محسوب می شد، انجام شد و این مصاحبه ها در چند روز صورت گرفت و در نهایت توانستم نظر آن ها را برای استخدام خود در گوگل جذب کنم."

6. مارک زاکربرگ - Mark Zuckerberg

زاکربرگ روزهای سخت و پرفشاری را در سن 25 سالگی در فیس بوک گذراند. در آن زمان یعنی سال 2009، فیس بوک برای اولین بار بر روی روند سوددهی ایستاد و توانست 300 میلیون کاربر را به خود جذب کند. وی در آن زمان بسیار خوشحال بود اما همواره تاکید می کرد که این آغاز راه است و می بایست تمامی تلاش خود را به کار ببندیم تا پلی ارتباطی را میان انسان ها برقرار کنیم.

7. اریک اشمیت - Eric Schmidt

اشمیت به مدت 6 سال در دانشگاه UC Berkeley تحصیل کرد و توانست مدارک کارشناسی ارشد و دکتری خود را تا سن 27 سالگی بدست آورد. وی در آن سال ها، وقت های آزاد خود را صرف کار و پژوهش در آزمایشگاه مشهور Xerox PARC می کرد. وی در خصوص سال های نخست برنامه نویسی خود می گوید "همگی ما مجبور بودیم تمام طول شب را بیدار باشیم، چرا که سرعت کامپیوترها در شب ها به مراتب بیشتربود."

8. شریل سندبرگ - Sheryl Sandberg

سندبرگ در سن 25 سالگی، با نمره عالی از دانشکده اقتصاد دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و زیر نظر پروفسور خود، لری سامرز، در بانک جهانی مشغول به کار شد. وی در سن 29 سالگی و در زمانی که سامرز به سمت وزیر خزانه داری بیل کلینتون منصوب شد، به عنوان رییس ستاد سامرز برای وی کار می کرد.

9. بیل گیتس - Bill Gates

بیل گیتس به همراه پاول آلن در سن 21 سالگی و پس از اخراج از دانشگاه هاروارد، شرکت مایکروسافت را تاسیس کردند. در سال 1980، شرکت IBM در جست و جوی سیستم عاملی برای کامپیوترهای نسل بعد خود بود و برای این منظور، قراردادی را با مایکروسافت به امضا رسانید. وی در حالی که تنها 25 سال سن داشت، تصمیم گرفت تا به جای ساخت یک سیستم عامل، مجوز استفاده از سیستم عاملی دیگر به نام CP/M86 را بگیرد. طولی نکشید که گیتس، نسخه جدیدی از این سیستم عامل را با نام QDOS خریداری کرد و بعدها با نام MS-DOS مشهور شد.

10. لری پیج و سرگئی برین - Larry Page & Sergey Brin

هر دو شخصیت یعنی پیج و برین، زمانی که بزرگ ترین موتور جست و جوی جهان یعنی گوگل را بنا نهادند 25 ساله بودند.

11. اوان اشپیگل - Evan Spiegel

اشپیگل در سن 21 سالگی، ایده اسنپ چت را در دانشگاهی که در آن تحصیل می کرد، مطرح کرد، اما با استقبال خوبی همراه نشد. اما سه ماه بعد، وی اپلیکیشنی تحت عنوان Picaboo را طراحی و عرضه کرد که بعدها با نام اسنپ چت شناخته و مشهور شد. در حال حاضر، اشپیگل 25 ساله است و سرمایه ای به ارزش 2.1 میلیارد دلار دارد.

12. مایکل دل - Michael Dell

مایکل در سن 19 سالگی کار خود را با فروش قطعات کامپیوتری به هم اتاقی های خود در خوابگاه آغاز کرد. یک سال بعد، وی تصمیم گرفت تا از دانشگاه انصراف دهد تا تمرکز بیشتری را معطوف این کار کند. طولی نکشید که وی شرکت اولیه خود را که با نام PC Limited شناخته می شد به Dell Computer Corporation تغییر نام داد و تنها زمانی که وی 23 سال داشت، شرکت دل بیش از پیش شناخته شد و توانست 30 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

13. جک دورسی - Jack Dorsey

دورسی در سن 20 سالگی موفق شد تا سرویسی تحت عنوان Dispatch Management Services را هک کند و این اقدام وی مورد توجه Greg Kidd قرار گرفت و وی را مجاب کرد تا دورسی را به استخدام خود در آورد. دورسی با قبول این پیشنهاد برای پیوستن به شرکت نام برده، از دانشگاه انصراف داد. چهار سال بعد، وی به LiveJournal پیوست که بعدها با توییتر ادغام شد.

14. ساتیا نادلا - Satya Nadella

نادلا تنها زمانی که 22 سال سن داشت به آمریکا مهاجرت کرد تا مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم کامپیوتری از دانشگاه Washington-Milwaukee بگیرد. وی در سن 24 سالگی و قبل از آن که به مایکروسافت بپیوندد، در شرکت Sun Microsystems مشغول به کار بود.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها