اغلب گوشی‌های اکسپریا سونی در حال حاضر، ضدآب به‌شمار می‌روند و سونی، به این واقعیت مفتخر است و تاجای ممکن، برروی آن مانور می‌دهد.
کد خبر: ۸۳۴۶۵۶
زیر آب، از گوشی‌های خود استفاده نکنید!

عکس‌ها و ویدیوهای بی‌شماری تبلیغ شده‌اند که نشان می‌دهد کاربران، از گوشی‌های اکسپریا سونی در زیر آب استفاده می‌کنند اما متاسفانه، به‌تازگی، سونی موضع خود را در این مورد تغییر داده است.

سونی، اکنون از مردم می‌خواهد که از گوشی‌های ضد آب این شرکت علی‌رغم گواهینامه مقاوت در برابر آب (IP58) آن‌ها در زیر آب، استفاده نکنند.

سونی پیش‌تر مدعی بود که گوشی‌های ضدآب این کمپانی، می‌توانند به‌مدت نیم‌ساعت در عمق 1.5 متری دوام بیاورند.

این شرکت، به آزمایش‌های لازم تحت شرایط آزمایشگاهی برای رسیدن به چنین امتیازی اشاره می‌کند.

با این‌حال، سونی مدعی است که حرکت‌های سریع در زیر آب، ممکن است به‌خاطر فشار زیاد، گوشی‌های ضدآب این شرکت را با وجود امتیاز IP58، دچار مشکل نماید زیرا در زیرآب، فشار بسیار زیادی وجود دارد.

با این‌حال، برخلاف تمام تبلیغات سونی که برروی ضدآب بودن گوشی‌های پرچم‌دار خود مانور می‌دهد، انجام چنین عملی جای تاسف دارد!

به گزارش آی تی رسان، بسیاری از کاربران، گوشی‌های سونی را تنها برای استاندارد مقاوت در برابر آب آن‌ها (IP58) خریداری می‌کنند و حال، به‌آن‌ها گفته می‌شود که از گوشی‌های خود در زیرآب، برخلاف قابلیت ضدآب آن‌ها استفاده نکرده تا گوشی‌ با آسیب مواجه نشود.

سونی براین باور است که قابلیت ضدآب گوشی‌های پرچم‌دار خود تنها برای شرایط اتفاقی نظیر باران و … کاربرد دارد و نباید به‌آن، به‌چشم یک ویژگی برای عکاسی در زیر آب نگاه کرد.

این احتمال وجود دارد که سونی، چنین ادعایی را برای این دارد تا همانند گذشته بابت تعمیر و تعویض گوشی‌های ضدآب خود به‌دلیل خرابی در هنگام استفاده از آن‌ها در زیر آب، متضرر نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها