طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی یک موسسه تحقیقاتی به نام Kantar WorldPanel که در حوزه بازار فعالیت می‌کند، سیستم عامل ویندوزفون توانسته است پس از اندروید، دارای بیشترین محبوبیت در کشور برزیل شود و حتی iOS نیز در این رده‌بندی پایین‌تر قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۳۴۰۵۸
کشوری که ویندوزفون در آن محبوب‌تر از آیفون است!

به گزارش آی تی رسان، در ماه جولای سال 2015، Kantar اعلام کرد که ویندوزفون توانسته با یک جهش مناسب، سهمی 5.9 درصدی از بازار را از آن خود کند.

این آمار سپتامبر سال 2014 در حدود 3.6 درصد بوده است! در سوی مقابل سیستم عامل iOS در حال حرکتی معکوس است و سهم آن از بازار از 6.1 درصد به 3.5 درصد کاهش یافته است اما سیستم عامل اندروید همچنان به عنوان محبوب‌ترین OS بازار در رتبه اول ایستاده و با سهم 89.5 درصدی خود در جولای 2015 تقریبا جایگاهی دست نیافتنی دارد.

اما یکی از دلایل سقوط سهم بازار محصولات اپل در بازار برزیل، به طور مستقیم مربوط به مبارزات مالی و اقتصادی این کشور در نتیجه سیاست‌های خاصی است که در نظر گرفته شده.

بر اساس تخمین IDC، فروش اسمارت فون‌ها در کشور برزیل در سه ماهه دوم سال 2015 نسبت به همین دوره در سال گذشته میلادی حدود 12 درصد کاهش داشته است.

طبیعتا این کاهش فروش اسمارت فون در این منطقه، در درصد بالا توانسته است به راحتی ضربه سنگینی به محصولات اپل و به ویژه فروش آیفون وارد کند. اتفاقی که تاکنون سابقه نداشته است.

با نگاهی به آینده، می‌توان حدس زد که مایکروسافت به راحتی می‌تواند مسیر رو به جلوی خود در بازار این کشور را حفظ کند. این شرکت با معرفی نسخه موبایل ویندوز 10، می‌تواند بازار را به نفع خود تغییر دهد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها