افراد سودجو همواره در کمین هستند تا با استفاده از ترفندهای مختلف، خریداران را به دام اندازند. دام‌هایی که افراد سودجو برای خریداران در نظر می‌گیرند به محصولات خاصی محدود نمی‌شود و همه افرادی که به نوعی با بازارهای خرید و فروش در تعامل هستند
کد خبر: ۸۳۱۱۰۷
ثبت شکایت از متخلفان فناوری

در معرض خطر مواجه شدن با چنین ترفندهای سودجویانه‌ای قرار دارند. شاید تصور کنید اگر به اصطلاح آگاه باشید دیگر نباید از این بابت احساس نگرانی کنید؛ اما حقیقت این است که حتی گاهی افراد مطلع و آگاه نیز در دام این افراد گرفتار می‌شوند.

اگر بتازگی برای خرید رایانه یا به طور کلی تجهیزات رایانه‌ای مختلف به بازار رایانه مراجعه کرده‌اید و با مشکل یا به عبارتی با زیان مالی مواجه شده‌اید، می‌توانید برای ثبت شکایت خود به سامانه اینترنتی مراجعه کنید که از سوی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران راه‌ا‌ندازی شده است.

این سامانه برای رسیدگی به امور مشتریان و نظارت بهتر بر عملکرد اعضای این اتحادیه، به منظور ثبت شکایت از متخلفان صنفی و فروشگاه‌های تحت نظارت اتحادیه صنف فناوران رایانه‌ای راه‌اندازی شده است.

برای شکایت از متخلفان ابتدا باید وارد سامانه شکایت از متخلفان صنف رایانه شوید. این سامانه به نشانی www.it-union.ir قابل دسترس است.

اگر برای نخستین بار به این سامانه مراجعه کرده‌اید باید ابتدا با کلیک روی گزینه ثبت در این سامانه ثبت‌نام کنید. پس از ثبت مشخصات و انتخاب رمز عبور، صفحه کارتابل برای شما نمایش داده می‌شود. در سمت راست این صفحه، فهرست کاربری را مشاهده می‌کنید.

برای ثبت شکایت، گزینه آغاز فرآیند جدید را از این فهرست کاربری انتخاب کرده سپس روی گزینه رسیدگی به شکایت کلیک کنید. در این مرحله فرم شکایت روی صفحه به نمایش در می‌آید.

باید در این فرم مشخصات خواسته شده را وارد کنید. همچنین لازم است تصویر بعضی از مدارک خواسته شده را آپلود کنید.

با کلیک روی گزینه ذخیره و ادامه به مرحله بعد هدایت می‌شوید. در این مرحله اطلاعات وارد شده نمایش داده می‌شود که پس از مطالعه باید آن را تائید کنید. کارت شناسایی، معرفی‌نامه یا وکالت‌نامه، رسید پرداخت وجه، فاکتور، ضمانت‌نامه و قرارداد ازجمله مدارک مورد نیاز برای پیوست در این مرحله است.

همچنین فردی که قرار است شکایت شما را دریافت کند، مشخص می‌شود. با کلیک روی گزینه ارسال، مراحل ثبت شکایت در این سامانه به پایان می‌رسد.

به‌این‌ترتیب با ورود به سامانه و کلیک روی گزینه پیگیری در فهرست سمت راست، می‌توانید این شکایت ثبت شده را پیگیری کرده و از آخرین وضع رسیدگی به شکایت خود در این سامانه مطلع شوید.

فرانک فراهانی جم - روزنامه‌نگار علم - کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها