سامانه ثبت و رسیدگی به اعتراضات حذف شدگان (غیر نیازمند) از دریافت یارانه نقدی (yaraneh10.ir) از امروز (5 خرداد) آغاز به کار می کند و بر همین اساس حذف شدگان از دریافت یارانه می توانند به مدت یک ماه شکایت خود را ثبت کنند.
کد خبر: ۸۰۱۸۸۴
سامانه شکایت حذف شدگان یارانه نقدی فعال شد

در این سامانه تمهیدات لازم برای رسیدگی به شکایات حذف شدگان از دریافت یارانه در نظر گرفته شده است.

شهروندانی که در زمره غیر نیازمندان تشخیص داده شده و یارانه آنها حذف شده است از تاریخ 5 خرداد به مدت یکماه فرصت دارند که اعتراض خود را در سامانه yaraneh10.ir (موضوع کمیسیون ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه ها)ثبت کنند. شهروندان حد اکثر 15 روز پس از ثبت اعتراض، پاسخ خود را دریافت خواهند کرد.

یادآور می شود از آنجا که براساس بودجه سال 94 درآمد هدفمندسازی یارانه ها به 39 هزار میلیارد تومان کاهش یافته بنابراین باید پرداخت یارانه در سال جاری نسبت به سال گذشته تا حدود 4 هزار میلیارد تومان کاهش یابد.

هرچند دولت در گام اول اجرای این طرح، یارانه نقدی حدود 200 هزار نفر را حذف کرده اما برای جبران کاهش درآمدی هدفمندی یارانه ها باید معادل 5 تا 6 میلیون نفر دیگر را از دریافت یارانه حذف کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
۰
۰
آقا این چه بلایی كه اون دولت و این دولت سر این مردم آورده اند نان 1 تومان را به 1000 تومان رسانند و زندگی را به مردم سیاه كردند كه میبینید هی دم به ساعت هم قطع میكنیم و و صل میكنیم راه انداختند
آقا معلوم نیست چرا و با چه دلیل و با چه مجوزی 8 ماه است كه یارانه ذلت بار من را قطع كردند ؟ و به هر جائی هم مراجعه میكنی هیچ جوابی نمیگیری ....
بداقبال
-
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
انقدر از دست این دولت عاصی شدبم كه داریم گدایی می كنیم. اگر خدایی باشه ، اگه باشه ...... میگم اگه چون دیگه مطمینم كه نیست، نوش دارو بعد مرگ بدرد عمش میخوره.
وزارت رفاه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
باسلام
واحترام می خواستم بپرسم چرا یارانه من كه بازنشسته آموزش وپرورش هستم وباحقوق ومزایای گم و وضعیت تورمی زیر خط فقر می باشیم قطع گردیده شمااز یك لیوان تا نیمه پر نیمه پر آن را در نظر گرفته ایداز یك طرف ما به دنبال وضعیت معیشتی بهتری از طرف دولت بوده ایم از طرف دیگرجزءافراد پردرآمدبه حساب آمده ویارانه نقدی ما قطع گردیده ملاك شما برای قطع یارانه من باز نشسته چه بوده اگرمجموع در آمد خانوار بوده كه باید به عرض شما برسانم كه اعضای متاهل خانواده كه یارانه آنها با سرپرستی من بوده وجدا نشده آیابایددرآمدشان برای ما محاسبه شودشما كه اطلاعات در اختیار داریدبهتراست فیش حقوقی اینجانب وخالصی وناخالصی دریافتی آن راهم ملاحظه نمایید ووضعیت یك فرد باز نشسته وعایله مند دارای فرزندان متاهل ونوه وغیره را هم در نظر بگیرید واین دور از انصاف وعدالت است گه عده ای از ما بهتران دور وبر مابا در آمد بالا یارانه بگیرندولی من باز نشسته با مشكلاتی كه از نظر بدنی دارم یارانه دریافت نكنم.
یوسف رهنما
-
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
سلام من یه كارگر ساده هستم كه ازثبت نام یارانه جامانده ام یارانه ام قطع شده الان فرزندم یارانه دریافت نمی كند خانه ندارم مستاجرهستم انصاف نیست یارانه ام قطع بشه
مرضیه
-
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
خدا لعنتتون كنه ..خودتون حقوقای نجومی میگیرین بعد همین چهل و پنج تومن رو هم به ملت بدبخت روا ندارید ..
عبدی جوكار
-
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
سلام چرا یارانه من را حذف كردند من هیچ منبع درآمدی ندارم.
جعفر علی نقیان
-
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
اشخاصی كه در روستا زندگی میكنند باید دوبرابر شهرنشینان پول برق و گاز بدهند,با كرایه ماشین های سرسام اور تردد كنند,یارانه شان هم قطع شود,خداازتون راضی باشه.
محمد نظری
Canada
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
۰
۰
با عرض سلام و خسته نباشی یارانه من قطع شده میخواستم دلیلشو بدونم
محمدحاجی كرمی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
با سلام در تیرماه سال 94 به بهانه داشتن یك واحد آپارتمان یارانه بنده با 5 نفر عائله را قطع كرده اند
سئوال اینجاست
1-آیا پس از 35 سال و خدمت با 3 فرزند تحصیلكرده مجرد و حقوق بازنشستگی داشتن یك واحد اپارتمان كه در آن ساكن هستیم زیاد است ؟
2-آیا واقعا همه كسانی كه شرایط اینچنینی دارند نیز قطع شده است ؟
وهزاران آیای دیگر
هادی اسدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
نیازمند دریافت مثل مردم دیگه
سید مرتضی هاشمی
United Kingdom
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
سلام بنده مدت نزدیك به سه سال هست كه یارانه ام قطع شده ویك فرهنگی و هیچ درامد دیگر غیر از حقوق ندارم ولی همكارانی هم هستند كه مثل من فرهنگی و هم باز مثل من همسرشان هم زوج فرهنگی هست ولی یارانه دریافت میكنند نمی دانم برچه اساسی یارانه ما را حذف كردند واقعا بی عدالتی هست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها