طرز تهیه پاستیل گوشت

مواد لازم: گوشت چرخ کرده: 800 گرم آرد:5 فنجان، نمک: به میزان لازم ، روغن مایع: 5 قاشق غذا‌خوری ، پیاز رنده شده: یک عدد بزرگ ، برنج خام: 3 قاشق غذا‌خوری، کنجد: 3 قاشق غذا‌خوری، ادویه شامل آویشن، پاپریکا، پودر زیره، فلفل و نعنای خشک: به میزان لازم ، جعفری خرد شده: 3 قاشق غذا‌خوری ، تخم‌مرغ آب‌پز و خرد شده: 2 عدد ، زرده تخم‌مرغ: 2 عدد , آب: 2 فنجان
کد خبر: ۸۲۵۸۸۰

طرز تهیه پاستیل گوشت

طرز تهیه: ابتدا آب، روغن و نمک را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. پس از جوش آمدن آن را از روی حرارت بردارید و آرد را به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا خمیری یک دست حاصل شود. بعد از ورز دادن، آن را به 20 گلوله 5 سانتی‌متری و 20 گلوله 3 سانتی‌متری تقسیم کنید و در سینی بگذارید و روی آنها را بپوشانید. پیاز رنده شده را هم سرخ کنید. گوشت و ادویه‌ها را بیفزایید و تفت دهید. برنج را شسته و به مواد اضافه کنید و با حرارت کم، حدود 15 دقیقه بپزید. بعد تخم‌مرغ پخته و خرد شده، جعفری و دو‌سوم کنجد را هم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

فر را از قبل روشن و گرم کنید. گلوله‌های بزرگتر خمیر را به شکل کاسه‌های کوچک، شکل دهید و سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش دهید. کاسه‌های خمیری را در سینی بچینید و از مواد گوشتی داخل آنها بریزید.خمیر‌های کوچک را باز کرده و روی کاسه‌های پر شده را بپوشانید و اطراف خمیر را به کاسه‌های خمیری بچسبانید و روی پاستیل‌ها را زرده تخم‌مرغ زده وکنجد بپاشید و در فر به مدت 35 تا 40 دقیقه با حرارت 170 درجه سانتی‌گراد بپزید، سپس بیرون آورده وبا سس کچاب و خیارشور تزئین کنید و میل بفرمایید.

(چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
۰
۰
سلام باید خوشمزه باشه . حتماً درست می كنم .

نیازمندی ها