معاون رگولاتوری از ساماندهی سیمکارت‌های بی‌هویت خبر داد

سرانجام سیمکارت‌های بدون نام و نشان

هشدار به دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری

هشدار: کلاهبرداری باهویت مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری

پلیس فضای تبادل اطلاعات، به دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری هشدار داد که نسبت به نگهداری صحیح از سیم‌کارت‌های خود هوشیارتر باشند، زیرا شیادان به راحتی می‌توانند با هویت آنها اقدام به کلاهبرداری کنند.
کد خبر: ۸۱۰۰۱۹
هشدار: کلاهبرداری باهویت مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری

به گزارش جام جم کلیک: پلیس فتا اعلام کرد: برخورداری از تکنولوژی موبایل در کنار تمامی مزایایی که دارد در صورت عدم رعایت نکات امنیتی موجب بروز مشکلاتی نیز می‌شود، چون امروزه وقوع جرائمی از قبیل کلاهبرداری، مزاحمت و... که از طریق سامانه‌های تلفن همراه انجام می‌گیرد به یکی از جرائم پروقوع در سطح جامعه تبدیل شده است، بنابراین لازم است تمامی مشترکان و افراد جامعه نسبت به این موضوع هوشیار بوده و آگاهی لازم را داشته باشند تا گرفتار چنین جرائمی نشوند.

عده زیادی از مردم به دلیل ارزانی و سهل‌الوصول بودن دریافت سیم‌کارت اعتباری غافل از مسئولیتی که خرید این سیمکارت‌ها برای آن‌ها ایجاد می‌کند اقدام به خرید چندین سیم‌کارت کرده و بدون توجه به نقل و انتقال قانونی، آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

برخی نیز سیم‌کارت را دور انداخته و سیم‌کارت جدیدی تهیه می‌کنند بدون اینکه سیم‌کارت قبلی را امحا کنند.

عده‌ای دیگر نیز به مفقود شدن سیم‌کارت اهمیتی نداده و بدون اینکه به مسدود کردن سیم‌کارت اقدام کنند آسوده خاطر سیم‌کارت دیگری تهیه می‌کنند و افراد کلاهبردار و سودجو نیز در این بین با به دست آوردن سیم‌کارت‌هایی از این دست اقدام به سوءاستفاده از آنها می‌کنند؛ در صورتی که عواقب نگران‌کننده آن دامن‌گیر صاحبان اصلی سیم‌کارت خواهد بود.

پلیس فتا از کاربران خواست به هیچ عنوان کارت ملی و مشخصات خود را در اختیار کسی قرار ندهند چرا‌که کلاهبرداران درصدد لحظه‌ای غفلت هستند تا با فعال کردن سیم‌کارت‌های اعتباری و افتتاح حساب با مشخصات صاحب کارت، دست به سرقت‌های میلیونی زده و در نهایت مشکلات عدیده‌ای برای شخص ایجاد کنند.

طبق این اعلام، هرچند که شناسایی افراد سود جو و کلاهبردار با شگردها و ترفندهای پلیسی امکان‌پذیر خواهد بود، اما از نظر قانون بخشی از عواقب ناگوار جرم به وقوع پیوسته متوجه صاحب سیم‌کارت می‌شود و وی باید تاوان جرم مجرم و سهل‌انگاری خود را بدهد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها