مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار خبر داد:

۱۰میلیون سیم‌کارت بلااستفاده در شبکه همراه‌ اول

از چه سایتی می توان سیم کارت خود را ثبت قانونی کرد؟

فعالسازی سیم کارت آنلاین می شود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اتصال آنلاین اپراتورهای موبایل به سامانه ثبت احوال جهت ساماندهی ثبت مشخصات مشترکان سیم کارت و رفع معضل خرید سیم کارتهای غیرقانونی فعال خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۹۶۹
فعالسازی سیم کارت آنلاین می شود

به گزارش جام جم کلیک: غلامرضا داداش زاده، با بیان اینکه هم اکنون یکی از اپراتورهای تلفن همراه به صورت آزمایشی به سامانه ثبت احوال متصل شده است، اظهار داشت: با اتصال اپراتورهای موبایل به سامانه ثبت احوال، امکان ثبت نام سیم کارت های تلفن همراه به صورت آنلاین فراهم می شود.

وی با بیان اینکه تا پیش از این زمانی که مشترک، سیم کارت خریداری می کرد پس از ثبت هویت در بانک اطلاعاتی اپراتور، سیم کارت به صورت آنلاین فعال نمی شد و حداقل ۲۴ ساعت زمان می برد، افزود: این موضوع یکی از دلایلی بود که بسیاری از مشترکان نسبت به خرید سیم کارتهای فعال از بازار اقدام می کردند که این کار غیرقانونی است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید براینکه با تمهیدات صورت گرفته از سوی اپراتورها، فاصله زمانی ثبت و فعال سازی سیم کارتهای موبایل به حداقل می رسد، تصریح کرد: بزودی احراز هویت و فعال سازی سیم کارتهای موبایل آنلاین خواهد شد.

وی اتصال به سامانه ثبت احوال و ثبت آنلاین مالکیت سیم کارت را راهی برای جلوگیری از خرید سیم کارتهای فعال در بازار عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، حتی کسانی که قصد دارند فقط برای یک روز، سیم کارت داشته باشند و یا توریست ها، می توانند سیم کارت خود را به نام بزنند و دیگر کسی به دنبال تهیه سیم کارت فعال از بازار نخواهد بود.

طرح ساماندهی بازار سیم کارت تلفن همراه حدود ۶ ماه است که در حال اجرا از سوی رگولاتوری است و این سازمان درصدد احراز هویت تمامی سیم کارتهای فعال در شبکه تلفن همراه اپراتورهای موبایل است؛ براین اساس مطابقت کدملی دارندگان سیم کارت، شناسایی افرادی که بیش از ۱۰ سیم کارت دارند و نیز ثبت آنلاین مالکیت و فعال سازی سیم کارت از جمله اقداماتی است که رگولاتوری برای ساماندهی این بازار در دستور کار قرار داده است.

تا پیش از این به دلیل وجود سیم کارتهای فعال که به صورت غیرقانونی در بازار خرید و فروش می شد و خریدار بدون ثبت مالکیت از آن استفاده می کرد سوء استفاده های بسیاری از این سیم کارتها صورت گرفت که رگولاتوری درصدد رفع این معضل است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها