در آینده‌ای نزدیک، انسان‌ها به موجوداتی نیمه روبات تبدیل خواهند شد

گوگل راز عمر جاویدان را برملا کرد

یکی از مدیران گوگل به نام ری کرزویل (Ray Kurzweil) معتقد است که تا سال 2030، انسان‌ها به مرحله‌ای از پیشرفت خواهند رسید که با تلفیق بدن خود با روبات‌ها به عمر جاویدان دست پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۸۰۵۸۱۹
گوگل راز عمر جاویدان را برملا کرد

جام جم کلیک: در حالی که نظر سطح عمومی جامعه نسبت به آینده صنایع روباتیک با ترس همراه است، در سطوح بالاتر و در میان نخبگان شاهد ارائه تئوری‌های بسیار عجیبی هستیم که در برخی از موارد دقیقا متضاد کلمه ترس را برای ما تفسیر می‌کنند. در یک نمونه بارز از این رخداد‌ها، ری کرزویل (Ray Kurzweil) که یکی از مدیران گوگل است مدعی شد که انسان‌ها تا دهه 2030 میلادی و به واسطه صنایع روباتیک می‌توانند به عمر جاویدان دست پیدا کنند.

کرزویل معتقد است که انسان‌ها در این بازه زمانی کوتاه به فناوری‌هایی دست پیدا خواهند کرد که موجب خواهد شد تا آن‌ها به موجوداتی دورگه که ماهیتی مابین انسان و روبات دارند تبدیل شوند. او که در یک سمینار در ایالات متحده سخنرانی می‌کرد در این باره گفت که انسان‌ها به زودی به سطحی از هوش مصنوعی دست خواهند یافت که موجب می‌شود بتوانند از بدن روباتیک و تلفیقی از ذهن انسانی و روباتیک برای زندگی ابدی استفاده کنند.

این ساختار موجب خواهد شد تا ذهن انسان‌ها به نیرومندترین سطوح ممکن از انباره‌های اطلاعاتی و پردازشی ابری متصل شود. مهم‌ترین جمله کرزویل این بود :«ما جهت ارتقاء دادن سطح خود با روبات‌ها تلفیق خواهیم شد.» این ادعا شاید یکی از جدیدترین و جنجال‌ برانگیزترین موارد مطرح شده تا به امروز باشد ولی تاریخ ارائه شده برای آن کمی اغراق آمیز است زیرا بعید به نظر می‌رسد که در بازه زمانی کمتر از 20 سال، بشر به چنین سطحی از دانش دست پیدا کند. جالب اینجاست که در این آینده، گوگل نقش عمده‌ای را ایفا خواهد کرد و در حقیقت نقش رابط مغز انسانی-روباتیک یاد شده و سیستم‌های ابری را ایفا خواهد کرد.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
۰
۰
اقای Ray Kurzweil اشتباه فكر میكند دلیل اینه كه حتی اگر قلب یك مرد جوان را به یك پیر مرد پیوند بزنند باز مانع پیر شدن او نمی شود. چه برسد به اینكه یك شی فلزی بتواند انسان را جوان نگهدارد. درواقع علت پیر شدن انسان به دلیل پیر شدن سلولهای بدن است. عمر هر سلول از زمان تولد تا مرگ 3شبانه روزه. وقتی انسان پیر میشود كه تولید این سلول ها كند میشه و انسان پیر میشود. اگربتوانیم كاری كنیم كه بدن، ریتم سلول سازی خود را متوقف نكند ما می توانیم انسانهای ابدی داشته باشیم كه هیچ وقت پیر نمی شود.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
۰
۰
اقا رضا اینجا صبحت هوشی است كه از انسان به ماشین داده میشود نه اینكه جسم انسان رو جوان نگه دارن. یعنی اینكه حافظه فرد رو به ماشین انتقال میدن و اون ربات میشه در واقع یك فرد با حافظه ای كه از گذشته داره و میتونه خودش رو مدام اپدیت بكنه اما با پیشینه بسیار بسیار گذشته.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها