بازی‌هایی برای ریلکس شدن

آرامش‌بخش‌ترین بازی‌های کامپیوتری

هر کاربری سلیقه‌ای دارد. ذایقه‌ی خیلی‌ها ایجاب می‌کند که وقت خود را پای سیستم با بازی‌های آرامش‌بخش بگذرانند. اگر از این دسته هستید، پیشنهادهای ما را از دست ندهید.
کد خبر: ۸۰۹۵۱۸
آرامش‌بخش‌ترین بازی‌های کامپیوتری

جام جم کلیک: گاهی پیش می‌آید که استرس زندگی روزانه دمار از روزگارمان درمی‌آورد. در چنین حالتی، بهترین کار ممکن این است که ذهن خود را از هر فکر اضافه‌ای زدوده، به دامان هنر پناه ببریم. خواه این هنر کتابی ناب باشد، خواه یک موسیقی گوش‌نواز، خواه یک بازی ویدئویی آرامش‌بخش. در این مجموعه به معرفی چند عنوان از آرامش‌بخش‌ترین بازی‌های موجود در بازار می‌پردازیم که تجربه‌شان خالی از لطف نخواهد بود.

Take On Mars

سیستم: Windows

شاید بهترین مثال برای این مقاله، همین بازی باشد. در بازی Take On Mars، کنترل یک سری کاوشگر فضایی را به عهده گرفته و در خاک سرخ مریخ به گردش خواهید پرداخت. ماموریت‌ها بشدت ساده بوده و شامل کارهایی مانند نمونه‌گیری از خاک می‌شود. شاید همین خیلی از بازیکنان را در نگاه اول سرد کند. اما جنبه‌ی مثبت این بازی نه در گیم‌پلی، که در فضای آرامشبخشی است که برایش آفریده‌اند. صدای وزش باد در پهنای خاک سرخ مریخ و احساس تنهایی و احاطه‌ی تسلی‌بخش محیط بازی، آن را به یکی از بهترین گزبنه‌ها برای آرام گرفتن پس از یک روز کاری طاقت‌فرسا تبدیل می‌کند.

The Golf Club

سیستم: Windows, PS4, XOne

گلف از آن دسته ورزش‌های لوکس است که معمولا بیزنس‌من‌ها برای فرار از استرس کار خود به انجامش می‌پردازند. اما به یمن بازی‌های ویدئویی، برای تجربه‌ی این بازی به جیبی متورم نیاز ندارید. "باشگاه گلف" را نمی‌توان در زمره‌ی بهترین شبیه‌سازی‌های گلف به حساب آورد، اما باید به مهارت آن در القاء حس آرامبخش و روان‌مدد این ورزش احسنت گفت. توپ زدن در فضای سبز و زیبای باشگاه گلف و گوش سپردن به نغمه‌ی پرندگان تجربه‌ای است که به همین راحتی‌ها شما را خسته نخواهد کرد. فقط فراموش نکنید که در این بازی رقابت هم وجود دارد؛ پس خود را برای حرص خوردن ناشی از خطاهایتان آماده کنید.

Dear Esther

سیستم‌: Windows, OS X, Linux

استر عزیز یکی از ناب‌ترین و عزیزترین تجربه‌هایی خواهد بود که در عمرتان خواهید چشید. بازی استر عزیز، عنوانی روایت‌محور است که به سبک رمان‌های نامه‌نگارانه کار شده و کمترین تعامل بازیکن با محیط را شامل می‌شود. قدم زدن در جزیره‌ی اسکاتلندی بازی و گوش سپردن به صداهای محیطی اغواگر آن، تصویری است که روایات ما از وصف آن عاجزند. به هیچ عنوان این بازی را از دست ندهید.

Space Engine

سیستم‌: Windows

چه چیزی بهتر و آرامشبخش‌تر از غرق شدن در دل کهکشان؟ این شبیه‌ساز تحسین‌برانگیز حاصل تلاش‌های یک برنامه‌نویس روسی است و به ادعای وی می‌تواند پدیده‌های مختلف کهکشانی را شبیه‌سازی کند. اگر به فضا علاقمند هستید، این شبیه‌ساز دوست داشتنی را از دست ندهید.

Proteus

سیستم‌: Linux, OS X, Windows, PS3, PS Vita

این بازی گردشی سورئالیست را می‌توان پیوندی میمون میان جلوه‌های صوتی و بصری دانست. موسیقی بازی به قدم‌ها و گردش شما عکس‌العمل نشان داده و نواهایی بس دلپذیر سر می‌دهد. ساختار جزیره حالتی مولّد دارد و به مرور ساخته می‌شود. ظاهر آن در عین سادگی و تشکیل شدن از اشکال انتزاعی، واقعا زیباست. کل بازی یک ساعت طول می‌کشد که طی آن تغییر فصل رخ داده، ظاهر جزیره تغییر کرده و دل از بازیکن می‌رباید. با اینکه مدت این بازی بسیار کوتاه است، اما تصادفی بودن ماهیت آن، ارزش تکرار بالایی می‌بخشدش.

Euro Truck Simulator 2

سیستم‌: Windows, Linux

این بازی شبیه‌ساز تریلی را که در سال 2012 موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین شبیه‌سازی از PC Gamer شد را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌های این مجموعه دانست. این بازی با مهارتی تحسین‌برانگیز زیبایی‌های زندگی جاده را به تصویر می‌کشید. در این بازی وظیفه‌ای مشخص دارید: باید محموله‌های محوله را به موقع به مقصد برسانید. جدای از گرافیک واقعا خوب و تماشایی بازی، گزینه‌ای برای استریم رادیوهای کشورهای اروپایی دارید که به جذابیت آن می‌افزاید. این بازی را خصوصا برای سرگرمی در روزهای عید یا تابستان توصیه می‌کنیم.

Eve Online

سیستم‌: Windows, OS X

اجتماع Eve Online یکی از عظیم‌ترین و منسجم‌ترین اجتماعات بین بازی‌های MMO یا مولتی پلیر کلان آنلاین است. در این بازی به دل کهکشان می‌روید و با انتخاب یا ساخت شخصیت و سپس سفینه‌ی مورد سلیقه‌ی خود به کاوش و رقابت با دیگران می‌پردازید. تفاوت این بازی با عناوین دیگر لیست در این است که دنیای Eve Online قانون و مقررات خاصی ندارد. در آن، مانند دنیای حقیقی، می‌توانید هر کاری بکنید. می‌توانید در نقش دزدان دریایی و به قصد غصب منابع دیگران، یا صرفا از روی خصومت به پایگاه‌های دیگران حمله کرده و آن‌ها را با خاک یکسان کنید!

لابد می‌پرسید که چرا با وجود چنین اوضاعی این بازی را معرفی کردیم؟! ساده است. اگر فیلتان یاد هندوستان نکند و از محدوده‌های تحت مراقبت نیروهای امنیتی درون بازی خارج نشوید، اوقاتی سرشار از آرامش را با این بازی تجربه خواهید کرد. اما پا گذاشتن به محدوده‌های ناشناخته، ریسکی است که خودتان به جان می‌خرید. گفتنی است که برای بازی کردن Eve Online باید اشتراک بپردازید. اما علی‌الحساب می‌توانید از بازه‌ی رایگان آن استفاده کنید.

Sherlock Holmes: Crime and Punishment

سیستم‌: PS3, PS4, X360, XOne, Windows

اگر پیش از این با شرلوک هولمز آشنایی داشته‌اید، قطعا می‌دانید که اغلب ماجراهای او حول محور جنایت رخ می‌دهد. بنابراین شاید در نظر اول این بازی گزینه‌ی خوبی برای آرامش گرفتن به نظر نیاید. اما جوّ بریتیش اثر که یادآور سریال‌های فاخر انگلستانی است و گرافیک تماشایی بازی که به زیبایی هر چه تمام‌تر لندن دوران ویکتوریان را شبیه‌سازی کرده، آن قدر به دل می‌نشیند که بتوانید از آن آرامش بگیرید. معماهای بازی هم آنچنان سخت نیستند که دمار از روزگار بازیکن دربیاورند و از این رو می‌توان آن را گزینه‌ی خوبی برای روزهای تعطیل به شمار آورد.

Braid

سیستم‌: Windows, OS X, Linux, Cloud, PA3, X360

اگر بگوییم این بازی بالاترین امتیاز را بین تمام بازی‌های Xbox Arcade دارد، توجیهتان می‌کند؟ اینکه دومین بازی پرفروش آرکید بوده چه؟

گرافیک بازی برِید کاملا دستی کار شده و شکل یک تابلوی نقاشی را تداعی می‌کند. معماهای آن در عین مشکل بودن، رضایتی وصف‌ناپذیر به بازیکن می‌دهند. داستان آن بسیار فرهیخته‌گرایانه‌تر از اغلب همتایانش است. هرچند تصور همتایی برای برِید مشکل است. این فقط حرف ما نیست. بسیاری از منتقدان معتقدند که برِید یک شاهکار واقعی است و اثر آن روی بازی‌های پس از خودش غیر قابل انکار.

این لیست را پسندیدید؟ بازی‌های دیگری می‌شناسید که برای ریلکس شدن پس از یک دوران خستگی مناسب باشند؟ پیشنهاداتتان را در قسمت نظرات برای ما و سایر کاربران ذکر کنید.

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها