تسخیر صدا به واقعیت پیوست

هدفون هوشمند ساخته شد + عکس

گران‌ترین هدفون جهان

هدفون 136 میلیون تومانی+عکس

طراحان موفق به ساخت یک هدفون ویژه شده‌اند که از جنس الیاف و مواد مختلفی بوده و با کمک چاپگرهای سه‌بعدی تولید می‌شود ولی قیمت آن می‌تواند تا 40 هزار دلار باشد.
کد خبر: ۸۰۹۴۰۵
هدفون 136 میلیون تومانی+عکس

جام جم کلیک: در طول بیست سال گذشته شاهد ارائه ابداعات بسیاری در رده فناوری بودیم، تلفن‌های همراه هوشمند، تلویزیون‌های سه‌بعدی و ... به سرعت خانه‌ها را تسخیر کردند ولی اگر بخواهیم به صورت عمیق‌تری به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که چاپگرهای سه‌بعدی شاید عجیب‌ترین اختراع دو دهه اخیر ما باشند. امروزه می‌توان تصور کرد که خبر ساختن تقریبا هر چیزی توسط چاپگرهای سه‌بعدی ممکن است در رسانه‌ها منعکس شود و آخرین نمونه در این رده نیز به ساخت و در حقیقت چاپ گران‌ترین هدفون تاریخ بازمی‌گردد.

شرکت V-Moda در زمینه تولید لوازم جانبی پخش موسیقی، نامی ناآشنا نیست ولی محصول جدید این شرکت به جای اینکه از نظر ساختار پخش صوت و کیفیت صدای خروجی خود در رسانه‌ها مطرح شود، بیشتر به خاطر فرایند متفاوت تولید خود به تیتر یک وب‌سایت‌های فناوری تبدیل شده است. این هدفون با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته می‌شود و البته در حقیقت یک هدفون مجزا نیست بلکه دو محصول پیشین این شرکت که مدل‌های XS و Crossfade M-100نام داشته‌اند، به واسطه افزوده شدن قابلیت‌های جاپ سه‌بعدی می‌توانند برای کاربران شخصی‌سازی شوند.

البته این شخصی‌سازی شامل امکانات صوتی نبوده و تنها ظاهر ابزار را هدف قرار داده است، همچنین به صورت قطعی این فرایند ارزان نخواهد بود زیرا در چاپ قطعات جانبی متصل به این هدفون از موادی مانند استیل، نقره، فیبر، طلای 14 عیار و پلاتین نیز استفاده می‌شود و همین امر موجب خواهد شد تا قیمت آن تا رقم 40 هزار دلار یا 136 میلیون تومان افزایش یابد که بنا برهر معیاری خرید یک هدفون با این رقم، دیوانه‌وار به نظر می‌رسد.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
۰
۰
من عمری دركار تله كمونیكاسیون بودم این هدفون جز ظاهرش هیچ مزیتی بر هدفون‌های دیگر ندارد مضافا به اینكه استفاده زیاد از هدفون تدریجا باعث كم شنوایی ودرنهایت ناشنوایی میشود.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها