افزایش تنش میان آمریکا و آلمان به‌علت شنودهای کامپیوتری

جنگ سیاسی پشت کیبورد کامپیوتر

شایعات فراوانی درباره احتمال شنود فعالیت‌های اینترنتی آنگلا مرکل توسط سازمان امنیت ملی امریکا به گوش می‌رسد که البته دولت آلمان آن را تکذیب کرده است ولی بیانیه صادر شده بیشتر شبیه به یک تهدید جدی در صورت هرگونه اقدام احتمالی امریکا به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۸۰۷۵۱۸
جنگ سیاسی پشت کیبورد کامپیوتر

جام جم کلیک: بزرگان معتقدند که انسان‌ها تاریخ را تکرار می‌کنند و این تکرار تاریخ در دوران ما به نحوی انجام می‌شود که شاهد مهاجرت از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی و تکرار تمامی رخدادهای 40 یا 50 سال پیش هستیم. اواسط نیمه دوم قرن پیش، آمریکا با تمام قوا به جنگ سرد می‌پرداخت و امروزه و با بالاگرفتن استفاده از کامپیوتر و اینترنت نیز شاهد تکرار جنگ سرد، ولی نسخه سایبری آن هستیم و هر روز ماجرای جدیدی درباره جاسوسی آمریکا از یکی از کشورهای اروپایی و یا جاسوسی کشورهای اروپایی از سران آمریکا را در اخبار مشاهده می‌کنیم.

در آخرین مورد از این شایعات، بسیاری از خبرگزاری‌ها و منابع تحلیلی- سیاسی در شبکه اینترنت، متعقد بودند که دولت ایالات متحده و به صورت دقیق‌تر سازمان NSA (سازمان امنیت ملی آمریکا) در حال شنود کردن صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل است. این شایعات موجی از اظهارنظرهای مجدد درباره اقدامات این سازمان را به همراه داشت ولی دولت آلمان معتقد است که چنین امری به هیچ عنوان اتفاق نیفتاده است و آمریکا حتی در آینده نیز چنین کاری را انجام نخواهد داد.

حال و با توجه به ادامه سخنان سرپرست تیم تحقیقات درباره این موضوع می‌توان دریافت که طرح این موضع از سوی آلمان و عدم توقف تحقیقات در این زمینه بیشتر شبیه به یک تهدید است زیرا او در متن خود که به زبان آلمانی منتشر شده است به این امر اشاره کرده است که مسئولان سایبری آلمان "هنوز" به اسنادی قابل استناد در این زمینه دست نیافته‌اند و این امر به معنای ادامه داشتن تحقیقات است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که دنیای امروزی ما به شرایط بسیار عجیبی دچار شده است، سیاستمداران، انسان‌های عادی را در اینترنت تحت نظر می‌گیرند، و پس از آن دولت‌های دیگر آن‌ها را با پدیده‌ای مشابه روبرو می‌سازند و در نهایت معلوم نیست که انتهای این زنجیره شننود به کجا منتهی خواهد شد ولی در هر حال باید گفت که بازنده این امر تنها کاربران عمومی اینترنت خواهند بود. شایان ذکر است که سازمان امنیت ملی آمریکا بارها به صورت علنی از ضرورت شنود کاربران اینترنت سخن گفته و نشان داده است که سازمان قابل اعتمادی محسوب نمی‌شود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها