من ویندوز اورجینال 8.1 نصب کردم. پس از شش ماه مرتب پیام می‌آمد ویندوز شما بزودی منقضی می‌شود و آن‌را فعال کنید.
کد خبر: ۸۰۱۰۴۸
پرسش و پاسخ: ویندوز اورجینال و خطای فعال‌سازی

حجت رحیمی از اصفهان: با وجود این تا یک ماه هیچ اتفاقی نیفتاد و ویندوز آپدیت می‌شد، اما از بس این پیام روی صفحه می‌آمد اقدام به اجرای کرک ویندوز 7 کردم و پیام‌ها دیگر نمی‌آیند. الان 3 ماه است مشکلی ندارم و ویندوز آپدیت هم می‌شود، اما product ID لپ‌تاپ و product key روی دی‌وی‌دی یکسان نیست. با تغییر product key پیام می‌دهد که این key دیگر کار نمی‌کند. آیا ویندوز من اورجینال است یا کرک شده؟ فروشنده ویندوز در این مورد اطلاعات کافی ندارد. در ضمن لپ‌تاپم ایسوس N550J است.

پاسخ کلیک: چنانچه شما دیسک نصب ویندوز را از مغازه و به قیمت ارزانی تهیه کرده‌اید شک نکنید ویندوز شما کپی است. اما ممکن است این کپی بدون دستکاری باشد. (گاهی فروشندگان نسخه‌های کپی ویندوز را که بدون دستکاری است، به نام اورجینال می‌شناسند.)

توجه داشته باشید در بسیاری از موارد، لپ‌تاپ‌ها به ویندوز اورجینال مجهز هستند که این ویندوز نیز به‌صورت دیسک نصبی جداگانه در اختیار شما قرار نمی‌گیرد، بلکه در پارتیشن ریکاوری لپ‌تاپ، ویندوز نصب و با اتصال به اینترنت نیز فعال می‌شود.

باتوجه به این‌که شما ویندوز را خودتان نصب کرده‌اید بعید می‌دانیم ویندوز همراه لپ‌تاپ بوده باشد. در صورتی‌که این‌طور نباشد، برای فعال‌سازی قانونی آن باید از کلید فعال‌سازی همراه دیسک نصب ویندوز کمک بگیرید. در صورتی‌که این کلید قابل استفاده نباشد ویندوز شما کپی است یا قبلا از کلید فعال‌سازی آن استفاده شده است.

در این شرایط می‌توان نتیجه گرفت که دیسک نصب ویندوز شما کپی است و به‌همین دلیل نیز قادر به فعال‌سازی آن نیستید. همچنین الزاما Product ID لپ‌تاپ با Product Key فعال‌سازی ویندوز یکسان نیست. اما اگر دستگاهی از ویندوز اورجینال برخوردار باشد، روی برچسب سریال دستگاه (زیر لپ‌تاپ) نیز ممکن است Product Key ویندوز ثبت شده باشد.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
۰
۰
میخواستم ببینم سرعت دانلود كاربری كه از اف تی پی من دانلود میگه بستگی به چی داره؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها