اطلاعات هاردهای SSD ممکن است به آسانی و بدون دخالت انسان یا کامپیوتر پاک شوند

بحران در هاردهای SSD، اطلاعاتی که مفقود خواهند شد

متخصصان با بررسی هاردهای SSD دریافتند که اگر این هاردها در شرایط خاصی قرار بگیرند، بدون دخالت انسان یا کامپیوتر نیز اطلاعات آن‌ها به صورت کامل پاک خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۷۰۸۹
بحران در هاردهای SSD، اطلاعاتی که مفقود خواهند شد

جام جم کلیک: هارد دیسک‌های موجود در بازار برای سال‌های متوالی بر انباره‌های اطلاعاتی حکومت کردند ولی به تدریج پدیده‌ای به نام SSD معرفی شد که تنها یک هارد بود و دیگر خبری از دیسک‌های فیزیکی در آن نبود؛ این هاردها از نظر ابعاد نسبت به هارددیسک‌ها کوچکتر بوده و از نظر سرعت در بعد دیگری سیر می‌کردند و در کنار این موارد، قیمت بسیار بالاتری را هم دارند ولی این امر به معنی بی نقص بودن آن‌ها نیست.

متخصصان با بررسی هاردهای SSD دریافته‌اند که این هاردها در شرایط خاصی با از دست رفتن اطلاعات روبرو خواهند شد؛ پیش از این کشف شده بود که این نوع از انباره اطلاعاتی در صورتی که برای دو سال بدون استفاده باقی بماند، با از بین رفتن اطلاعات داخلی آن روبرو خواهیم شد ولی به تازگی کشف جدیدی به عمل آمده است که اوضاع را برای استفاده از این هاردها پیچیده‌تر می‌کند.

دانشمندان دریافته‌اند که دوام اطلاعات این هاردها به دمای محیط آن‌ها نیز وابسته است و در محیط‌هایی که از نظر حرارتی دمای بالاتر از محیط عادی دارند، عمر اطلاعات در این هاردها به نسبت میزان بالا بودن حرارت، کاهش خواهد یافت. برای نمونه هنگامی که یک محیط با حرارتی 25 درجه تنظیم شده باشد، اطلاعات هارد SSD در آن برای مدت دو سال دوام خواهد آورد ولی اگر دمای این اتاق را 5 درجه افزایش بدهیم، این زمان به یک سال کاهش خواهد یافت.

این موضوع می‌تواند استفاده از این هاردها در سرورها و انباره‌های اطلاعات حساس را غیرممکن کند ولی در استفاده از آن بر روی کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها، خللی ایجاد نخواهد کرد. شایان ذکر است که هنوز راه حلی برای این مشکل ارائه نشده است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها