رایانه‌من مشکل سخت‌افزاری دارد و پیغام صفحه آبی را مدام نمایش می‌دهد. اوایل با خارج کردن باتری این مشکل حل می‌شد، بعدها با خارج کردن رم و دوباره جا‌زدن تا مدت ده روز ویندوز (اوایلXP و حالا 7) کار می‌کرد، ولی با صدای خس‌خس هارد می‌فهمم دوباره قرار است همان اتفاق تکرار شود.
کد خبر: ۷۷۹۵۰۸
پرسش و پاسخ: مشکل سخت‌افزاری رایانه

هادی نظری از همدان: رایانه‌من مشکل سخت‌افزاری دارد و پیغام صفحه آبی را مدام نمایش می‌دهد. اوایل با خارج کردن باتری این مشکل حل می‌شد، بعدها با خارج کردن رم و دوباره جا‌زدن تا مدت ده روز ویندوز (اوایلXP و حالا 7) کار می‌کرد، ولی با صدای خس‌خس هارد می‌فهمم دوباره قرار است همان اتفاق تکرار شود و همان کارها را باید روی آن پیاده کنم. مشکل چیست؟

پاسخ کلیک: همان‌طور که اشاره کردید مشکل شما می‌تواند به‌دلیل استفاده از یک سخت‌افزار جدید یا تداخل در سخت‌افزارها باشد. همچنین ممکن است یکی از سخت‌افزارهای دستگاه شما معیوب باشد و به‌همان دلیل نیز این مشکل برای رایانه‌ شما رخ دهد. در ادامه ممکن است درایورهای شناسانده شده به ویندوز نیز با مشکل مواجه باشند و مشاهده صفحه‌ آبی به واسطه درایورهای نصب شده در ویندوز باشد.

به شما توصیه می‌کنیم ابتدا درایورهای نصب شده را بررسی کرده و فقط از طریق سایت سازنده، درایورها را باتوجه به نسخه ویندوز نصب شده دانلود و استفاده کنید (در صورتی که درایوری را از منابع غیرمعتبر دانلود کرده و در اصطلاح به اجبار به ویندوز شناسانده باشید، احتمال بروز این مشکلات افزایش می‌یابد). سپس با اطمینان از عملکرد صحیح درایورها، تنظیمات بایوس، منبع تغذیه و صحت عملکرد رم‌ها را آزمایش کنید.

از آنجا که تست سخت‌افزار برای کاربران امکان‌پذیر نیست پیشنهاد می‌کنیم پس از بررسی موارد نرم‌افزاری، از تعمیرکاران سخت‌افزاری برای پیدا کردن عیب رایانه کمک بگیرید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها