پیام صانعی از تهران: بهتر نیست به‌جای نقد و بررسی بازی‌هایی که هنوز نیامده‌اند، ده‌ها بازی خوبی که آمده و بررسی‌شان نکرده‌اید مثل The Crew را نقد و بررسی کنید؟
کد خبر: ۷۷۳۲۱۸
پرسش و پاسخ: نقد بازی‌هایی که نیامده‌اند!

پیام صانعی از تهران: سلام، اول از همه تشکر می‌کنم از مطالب مفیدتان که باعث می‌شود من هر یکشنبه فقط به عشق کلیک جام‌جم بخرم و بعد هم یک پیشنهاد، بهتر نیست به‌جای نقد و بررسی بازی‌هایی که هنوز نیامده‌اند، ده‌ها بازی خوبی که آمده و بررسی‌شان نکرده‌اید مثل The Crew را نقد و بررسی کنید؟

پاسخ کلیک: پیشنهاد شما را با سیاوش شهبازی از نویسندگان صفحه بازی در میان گذاشتیم و پاسخ او به پرسش شما این است:

با توجه به این‌که در پرداختن به سوژه‌ها محدودیت وجود دارد، باید بین عناوین مورد معرفی گزینش کنیم. بنابراین مجبوریم گاهی روی بعضی از عناوین چشم ببندیم. گزینش بازی‌ها نیز عمدتا براساس ضوابط خاصی صورت می‌گیرد. این ضوابط شامل موارد زیادی از جمله ارزش معنوی آن بازی، کیفیت، نوآوری، چارچوب‌های فرهنگی و سیاسی مرتبط و... می‌شود.

علت نپرداختن به بازی The Crew از یک طرف ازدیاد بازی‌های منتشره در آن بازه‌ زمانی بود از طرف دیگر وقتی از شلوغی بازار کاسته شد، مدت زیادی از انتشار آن می‌گذشت و نقد و بررسی آن صلاح نبود. با این حال در ستون اخبار به موفق نبودن و ضعف این بازی اشاره‌هایی شد.

در مورد پیش‌نمایش‌ها نیز ما درخواست خوانندگانی را لبیک گفتیم که علاقه‌مند بودند پیش از انتشار بازی‌های درجه یک بیشتر با آنها آشنا شوند. با این حال باز هم سعی کردیم هفته‌هایی سراغ بازی‌های آینده برویم که یا کمبود محسوسی در عناوین جدید وجود داشت یا بازی قابل اعتنایی در بازار نبود.

در چند مقطع زمانی در سال ازدیاد بازی‌ها کاملا محسوس است. چند هفته‌ قبل و بعد نمایشگاه E3، اواسط تابستان و چند هفته‌ قبل و بعد عید سال نوی میلادی بازی‌های جدید فراوانی رونمایی می‌شود.

درواقع بیشترین حجم بازی‌های جدید در فصل پاییز و پس از آن، فصل بهار منتشر می‌شود. ماه‌های دیگر سال از نظر تعداد بازی‌های معرفی شده عادی هستند.

در هر حال، بیان این نکته هم لازم است که رویکرد کلی کلیک، گسترش فرهنگ استفاده از فناوری است و این رویکرد نیز ما را بیشتر به سمت بازی‌هایی سوق می‌دهد که از نظر فرهنگی یا فنی حرفی برای گفتن داشته باشند.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها