مسیح از شیراز: لپ‌تاپ اپلم را به OS X Yosemite آپدیت کردم، حالا می‌خواستم ببینم می‌توانم آن را به نسخه پایین‌تر OS X Mountain Lion برگردانم؟
کد خبر: ۷۷۵۲۸۰
پرسش و پاسخ: دانگرید از سیستم‌عامل یوسمیت به شیرکوهی

مسیح از شیراز: لپ‌تاپ اپلم را به OS X Yosemite آپدیت کردم، حالا می‌خواستم ببینم می‌توانم آن را به نسخه پایین‌تر OS X Mountain Lion برگردانم؟

پاسخ کلیک: با چند روش انجام این کار امکان‌پذیر است؛ روش اول استفاده از راهکار رایج برای نصب دوباره سیستم‌عامل است. در این روش به دیسک‌بوت Mountain Lion نیازمند خواهید بود. با بوت کردن دستگاه با دیسک‌بوت این نسخه می‌توانید پارتیشن مربوط به نسخه قبلی را حذف و Mountain Lion را دوباره نصب کنید.

روش دیگری که می‌توانید برای Downgrade استفاده کنید کمک گرفتن از ماشین زمان است. در صورتی‌که پیش از ارتقا به یوسمیت، نسخه پشتیبان تهیه شده را در ماشین زمان ذخیره کرده باشید، می‌توانید رایانه‌ خود را ری‌استارت کرده و کلیدهای Command+R را نگه‌دارید تا به حالت Recovery وارد شوید. در منوی ابزارهای او.اس‌اکس گزینه Restore From Time Machine Backup را انتخاب کرده و درایو ماشین زمان که آخرین نسخه پشتیبان از سیستم‌عامل Mountain Lion را روی آن قرار داده‌اید، به رایانه متصل و Continue را انتخاب کنید.

در بخش Select a Backup Source فایل نسخه پشتیبان را انتخاب کرده و در بخش Backup Date & Timeزمان و تاریخ آخرین نسخه پشتیبان را انتخاب کنید. در ادامه روی Continue کلیک کرده و پس از انتخاب پارتیشن فعلی سیستم‌عامل یوسمیت، با کلیک روی Restore دستور جایگزینی نسخه پشتیبان را با پارتیشن فعلی صادر کنید.

توجه: با جایگزین کردن پارتیشن از ماشین زمان، تمام فایل‌ها و پوشه‌هایی که در بازه زمانی تهیه نسخه پشتیبان و عملیات Downgrade ذخیره کرده‌اید از رایانه‌ شما حذف می‌شود. پیش از انجام عملیات دانگرید حتما از فایل‌های ذخیره شده در درایو حاوی سیستم‌عامل نسخه پشتیبان تهیه کرده و آنها را در درایو دیگری ذخیره کنید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها