فورجی به بندرعباس رسید

بندرعباسی‌ها هم نسل چهارمی شدند

امروز شبکه نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE) در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس راه‌اندازی شد. پیش از این، شبکه نسل سوم ایرانسل در شهرهای بندرعباس، جزیره کیش، جزیره قشم، بندر کنگ، گچین و درگهان راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده بود.
کد خبر: ۷۶۷۰۷۲
بندرعباسی‌ها هم نسل چهارمی شدند

به گزارش جام جم کلیک: امروز چهارشنبه و طی یک کنفرانس خبری در بندرعباس، شبکه نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE) در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس راه‌اندازی شد. پیش از این، شبکه نسل سوم ایرانسل در شهرهای بندرعباس، جزیره کیش، جزیره قشم، بندر کنگ، گچین و درگهان راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده بود.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، شبکه 4G در استان هرمزگان، صبح روز چهارشنبه، پانزدهم بهمن ماه سال 93، طی مراسمی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه در هتل هرمز بندر عباس به صورت رسمی راه‌اندازی شد، تا این شهر علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار بگیرد.

شاخص‌های ICT در استان هرمزگان

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، در این مراسم گفت: استان هرمزگان ششمین استان ایران از نظر درآمد محسوب می شود و سهم جمعیتی آن 2.1 درصد و سهم آن از تولید ناخالص ملی (GDP) نیز 2.13 درصد است . 82هزار دانشجو دارد.

وی در تشریح شاخص‌های ICT این استان براساس اعلام مرکز آمار ایران نیز افزود: هرمزگان 1.2 میلیون مشترک تلفن همراه، 550 هزار مشترک تلفن ثابت و 400 هزار کاربر اینترنت پهن‌باند ثایت دارد و ضریب نفوذ اینترنت آن 47 درصد است و رتبه 21 کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته دزفولی، استان هرمزگان از نظر شاخص های ICT تا به امروز وضعیت چندان مطلوبی در مقایسه با سایر استان‌ها نداشته اما به عقیده ما توسعه ICT زمینه‌ساز اصلی بهره‌مندی از پتانسیل‌های فراوان این استان میتواند باشد و توسعه پهن‌باند همراه، شاه کلید تحول در شاخص‌های ICT به شمار می‌رود.

وی درباره وضعیت ارائه خدمات در استان هرمزگان گفت: درحال حاضر ایرانسل گسترده‌ترین پوشش شبکه را در خلیج همیشگی فارس و جزایر ایرانی دارد و درحال حاضر شهرهای بندرعباس، جزیره کیش، جزیره قشم، بندر کنگ، گچین و درگهان تحت پوشش 3G ایرانسل و بندرعباس تحت پوشش 4G ایرانسل قرار دارند.

وی تصریح کرد: 33 شهر، 339 روستا، 900 کیلومتر از جاده‌ها و راه‌های اصلی و فرعی و ده جزیره از استان هرمزگان تحت پوشش خدمات ایرانسل است.

پوشش تمام مراکز استان‌ها به 4G تا پایان سال جاری

دزفولی با اشاره به اینکه تاکنون 120 شهر در کل کشور تحت پوشش اینترنت پهن باند نسل سوم ایرانسل هستند از پوشش تمامی مراکز استان‌ها به تکنولوژی نسل چهارم اینترنت همراه خبر داد و گفت: تاکنون این تکنولوژی به شهرهای ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس، اهواز، آبادان، دزفول، همدان، شیراز و بندرعباس رسیده است.

منبع: ایرانسل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها