مدیر عامل اپراتور چهارم با اشاره به این‌که راه‌اندازی نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی نقطه شروع کار فیبر نوری در کشور به حساب می‌آید گفت: در صورت راه اندازی 3G و 4G به هیچ وجه خدمات مربوط به آن را نمی توان روی بستر رادیویی کشور ارائه داد و حتما باید این خدمات از طریق فیبر ارائه شود
کد خبر: ۷۳۱۱۶۲
نسل 3 و 4 موبایل به فیبر نوری ایرانیان‌نت احتیاج دارد؟

ایسنا نوشت: مدیر عامل اپراتور چهارم با اشاره به این‌که راه‌اندازی نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی نقطه شروع کار فیبر نوری در کشور به حساب می‌آید گفت: در صورت راه اندازی 3G و 4G به هیچ وجه خدمات مربوط به آن را نمی توان روی بستر رادیویی کشور ارائه داد و حتما باید این خدمات از طریق فیبر ارائه شود.

محسن باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که شرکت ایرانیان نت در رابطه با استفاده از شبکه فیبر نوری در نمایشگاه تلکام با رایتل رایزنی‌هایی انجام داد، اظهار کرد: ایرانیان نت به شرکت رایتل اعلام کرده که فیبرهای نوری سطح تهران آماده بهره‌برداری است و این شرکت در صورت تمایل می تواند از این بسترها استفاده کند.

وی افزود: در هر صورت اپراتورهای تلفن همراه که می خواهند نسل‌های بالاتر ارتباطی مانند 3G و 4G را ارائه دهند در نهایت مجبور به استفاده از فیبر نوری می‌شوند.

او درباره عدم تمایل اپراتورها به بستن قرارداد با ایرانیان نت تا به حال خاطرنشان کرد: این عدم تمایل در درجه اول به عدم اطمینان نسبت به STABLE بودن فیبرهای نوری بازمی گردد.

مدیر عامل شرکت ایرانیان نت با اشاره به این‌که فرهنگ تشریک منابع در ایران جا نیفتاده است، تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی حاضر نیستند از منابع سایر شرکت‌ها استفاده کرده و منافع خود را به منافع دیگران پیوند بزنند.

وی افزود:‌ این مساله‌ای است که در اروپا حل شده و جایی که اپراتوری فیبر داشته باشد هیچ اپراتور دیگری حق احداث فیبر ندارد و باید از امکانات موجود همه شرکت‌ها استفاده کنند.

SLA طلایی برای متقاضیان فیبر نوری در کشور

باقری در پاسخ به این سوال که چگونه شرکت ایرانیان نت به اپراتورها اطمینان خواهد داد که خدمات فیبر نوری این شرکت پایدار خواهد بود گفت: این شرکت با شرکت‌های طرف قرارداد خود قرارداد SLA امضا می کند.

مدیر عامل اپراتور چهارم افزود: قرارداد SLA سه سطح طلا، نقره و برنز دارد که با امضای سطح طلای این نوع قرارداد عدم قطع فیبرهای نوری به 99 درصد خواهد رسید.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ایجاد زمینه‌های ارائه خدمات TV ON DEMAND از طریق شرکت ایرانیان نت امکان پذیر است، گفت: ایجاد شبکه تلویزیون اینترنتی به مشترکان این امکان را می‌دهد که فیلم‌های مورد نظر را به صورت غیر زنده از روی شبکه اینترنتی بردارند.

او اظهار کرد: در این زمینه لازم است شرکت‌هایی که می خواهند خدمات TV ON DEMAND را ارائه دهند با صدا و سیما تعامل داشته باشند و از این سازمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای لازم را دریافت کنند.

باقری افزود: همچنین بحث‌های مربوط به رعایت حق کپی رایت و مسائل فرهنگی نیز مربوط به شرکتی می شود که ارائه دهنده این سرویس خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که اپراتور چهارم تنها ایجاد کننده شبکه دسترسی به TV ON DEMAND است اظهار کرد: مسائل جانبی آن به ارائه این سرویس به شرکت ارائه دهنده مربوط می شود.

او درباره استقبال شرکت‌ها برای راه اندازی سرویس تصریح کرد: راه دیگری به غیر از استفاده از این سرویس در کشور وجود ندارد زیرا مشترکان هستند که سرویس مورد نظر خود را انتخاب می کنند و شبکه تلویزیون اینترنتی نیز شبکه‌ای است که مخاطبان به آن احتیاج دارند.

کابل تمام فیبرهای نوری داخلی است

مدیر عامل اپراتور چهارم همچنین درباره امکانات مورد نیاز برای ایجاد فیبرهای نوری در تمام مراکز استان‌ها طی 10 سال آینده تصریح کرد: در حال حاضر ایران در سه واحد تهران، رفسنجان و یزد امکانات فیبرنوری داخلی را تولید می کند.

وی خاطرنشان کرد: تارهای فیبرهای نوری همگی از خارج از کشور وارد می شوند ولی این تارها در کارخانه های داخلی تبدیل به کابل‌ها خواهند شد اما برای بخش های ODF شرکت ایرانیان نت مجبور به استفاده از امکانات خارجی است.

باقری درباره تاثیر تحریم‌ها در وارد کردن امکانات مورد نیاز برای راه اندازی فیبرهای نوری گفت: با این که تحریم‌ها در راه اندازی این شبکه بی تاثیر نبوده است اما سدی را که نتوان از آن عبور کرد نیز به وجود نیاوردند.

منبع: خبرآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جوان پیر شده و نا امید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
۰
۰
10 سال دیگه هم درست نمیشه كاری كه شما بخواهید انجام بدید. تازه بعد انشالله 100 سال دیگه كه كره ماه اینترنت را به ادم فضایی وصل كرد شما اینترنت حجمی و كم سرعت و گران میدهید. طرف داره با كمترین هزینه پر سرعت ترین اینترنت نا محدودو استفاده میكنه!!! (تازه مثل اینجا از به بسم الله گرفته تا ولاظالین هم فیلتر نیست) حالا شما بیایید رو دست مردم خرج بگذارین و خودتون دوباره به مردم وی پی ان بفروشین!!

نیازمندی ها