احتمالا مایکروسافت در نشست 21ژانویه از ویندوزفون 10 رونمایی خواهد کرد

ویندوز 10 نسخه موبایل به‌زودی رونمایی می‌شود

بر اساس شایعاتی که در شبکه اینترنت منتشر شده است، مایکروسافت در ماه جاری میلادی نسخه موبایل سیستم‌عامل جدید خود را معرفی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۵۸۶۳۷
ویندوز 10 نسخه موبایل به‌زودی رونمایی می‌شود

جام جم کلیک: شرکت مایکروسافت چندی پیش، از ماجرای اتحاد سیستم‌های عامل برای پلتفرم‌های مختلف سخن گفت و در آن زمان اعلام کرد که نسخه بعدی ویندوز این شرکت (که بعدا ویندوز 10 نام گرفت) می‌تواند موجب شود تا روی تلفن همراه هوشمند، تبلت، کنسول بازی، پی‌سی و لپ‌تاپ بتوانید به تجربه یکسانی از یک سیستم‌عامل دست پیدا کنید.

چند ماه بعد، نسخه پی‌سی این سیستم‌عمل رونمایی شده و اطلاعاتی از آن به رسانه‌ها راه یافت ولی نسخه همراه این سیستم‌عامل همچنان در سایه ابهام باقی مانده بود و هرآنچه درباره آن به گوش می‌رسید مربوط به شایعات ریز و درشتی بود که معمولا منبع معتبری نداشتند.

در این میان شایعه بسیار مهمی از منابع متعدد در شبکه اینترنت پخش شده است که بر اساس آن قرار است تا 9 روز دیگر در نشست مایکروسافت یعنی در روز 21 ژانویه، این شرکت به معرفی و رونمایی از این نسخه از سیستم‌عامل بپردازد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت برنامه عرضه همزمان این سیستم‌عامل برای تمامی پلتفرم‌ها را در سر دارد. شایان ذکر است که هفته پیش نیز تعدادی از اسکرین‌شات‌های مربوط به ویندوز 10 نسخه همراه به رسانه‌ها درز کرده بود که این تصاویر از شباهت بالای عملکرد این سیستم‌عامل ویژه تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل نسخه دسکتاپی مایکروسافت خبر می‌دادند.

مایکروسافت مدعی شده است که سیستم‌عامل همراه این شرکت خواهد توانست تا ویندوزفون را به سطحی بالاتر از محبوبیت برساند ولی رسیدن به رتبه دوم جدول محبوب‌ترین سیستم‌های عامل نیز برای ویندوزفون بسیار دشوار است، هرچند که پیش‌بینی می‌شود که با عرضه ویندوزفون 10 بتوان شاهد رشد چشمگیری در محبوبیت این سیستم‌عامل در پلتفرم‌های همراه بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها