مایکروسافت به‌صورت مستقیم در وب‌سایت خود به وجود ویندوز 10 بر روی مدل lumia 532 اشاره کرد

نخستین تلفن همراه مجهز به ویندوز 10 معرفی شد

شرکت مایکروسافت در وب‌سایت رسمی خود و در بخش اطلاعات تلفن همراه هوشمند lumia 532 به وجود ویندوز 10 به‌عنوان سیستم‌عامل این دستگاه اشاره کرد تا این تلفن همراه هوشمند به نخستین مدل همراه مجهز به ویندوز 10 تبدیل شود.
کد خبر: ۷۶۱۸۳۳
نخستین تلفن همراه مجهز به ویندوز 10 معرفی شد

جام جم کلیک: شرکت مایکروسافت را شاید بتوان اصلی‌ترین مقصر در سقوط پروژه ویندوزفون دانست، زمانی بود که پیشرفته‌ترین تلفن‌های همراه جهان به ویندوزفون مجهز بودند و کلاس کاری این سیستم‌عامل همراه از تمامی موارد دیگر بالاتر بود ولی مایکروسافت با اتکا به این تفاوت، برنامه‌های خود را کمی خودخواهانه ریخت؛ البته با توجه به عدم وجود رقابت، این موضوع برای این سیستم‌عامل مشکل‌ساز نبود ولی پس از مدتی iOS و اندروید وارد رقابت شدند و به‌تدریج فضای کاری ویندوزفون محدود شد ولی مایکروسافت روند خود را تغییر نداد. عرضه ویندوزفون 7 جهش ویژه‌ای را ازنظر بصری برای این سری به‌ ارمغان آورد ولی عدم ارائه به‌روزرسانی به‌موقع سیستم‌عامل موجب شد تا بسیاری از افراد از ویندوزفون به اندروید و iOS مهاجرت کنند تا این سیستم‌عامل با اختلافی فاحش به رتبه سوم سقوط کند.

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت از این ماجرا درس گرفته است زیرا برنامه این شرکت این است که بتواند با ویندوز 10، مردم را با ویندوزفون آشتی بدهد و در همین راستا دستگاه Lumia 532 به‌عنوان نخستین تلفن همراه هوشمند مجهز به ویندوز 10 معرفی شده است. مایکروسافت در بخش اطلاعات این دستگاه از عبارت windows 10 ready استفاده کرده است و این نشان می‌دهد که حتی ارزان‌ترین محصولات ویندوزفونی نیز به آخرین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت مجهز خواهند شد.

این تلفن همراه هوشمند دارای پردازنده 4 هسته‌ای، نمایشگر 4 اینچی و 1 گیگابایت رم است و در بازار جهانی در حدود 100 یورو قیمت دارد که آن را در رده دستگا‌ه‌های نسبتا ارزان طبقه‌بندی می‌کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها