بعد از خرید گوشی هوشمند اندروید خود و پس از مدتی کار با آن و عکاسی و نصب برنامه و دانلود موسیقی و ... به یکباره متوجه میشوید که به شدت با کمبود حافظه بر روی گوشی هوشمند خود مواجه هستید. حال زمان آن است که کمی گوشی هوشمند خود را خلوت کنید اما قبل از هر چیز باید بدانید که چه چیزهایی حافظه گوشی شما را بیش از حد لازم اشغال کرده است.
کد خبر: ۷۵۵۳۱۱
چه چیزی حافظه اندروید شما را اشغال کرده است؟

به گزارش جام جم کلیک: بعد از خرید گوشی هوشمند اندروید خود و پس از مدتی کار با آن و عکاسی و نصب برنامه و دانلود موسیقی و ... به یکباره متوجه میشوید که به شدت با کمبود حافظه بر روی گوشی هوشمند خود مواجه هستید. حال زمان آن است که کمی گوشی هوشمند خود را خلوت کنید اما قبل از هر چیز باید بدانید که چه چیزهایی حافظه گوشی شما را بیش از حد لازم اشغال کرده است.

یک راه حل ساده برای این موضوع وجود دارد. در واقع App با نام Memory Map برای اندروید نرم افزاری رایگان است که به سادگی به شما این امکان را میدهد که در فضای بصری جالب ببینید که فایلهای شما در کجای حافظه ذخیره شده اند و چه میزان فضا اشغال کرده اند.

در این فضای بصری هر فایلی که بزرگتر باشد، بر روی حافظه گوشی شما نیز فضای بیشتری را به خود اختصاص داده است. برای دانلود و نصب این برنامه به آدرس آن در Play Store گوگل در اینجا مراجعه کنید یا از لینک مستقیم ارائه شده در انتهای مطلب کمک بگیرید:

بعد از نصب برنامه آن را اجرا کنید تا حافظه گوشی شما را تجزیه و تحلیل کند:

بعد از اتمام بررسی و تجزیه و تحلیل اگر برای اولین بار است که از برنامه استفاده میکنید، صفحه کوچکی نمایش داده میشود که به شما آموزش میدهد تا چگونه از انگشت های خود برای بزرگنمایی و دیدن جزئیات فایل ها استفاده کنید:

همانگونه که گفته شد، هر چقدر اندازه فایل در فضای بصری این برنامه بزرگتر باشد به معنی این است که فضای بیشتری را بر روی حافظه گوشی اشغال کرده است. همچنین اندازه همه فایلها برای شما فهرست میشود و در عین حال در سمت چپ فضای آزاد حافظه گوشی را مشاهده میکنید:

برای دیدن جزئیات بیشتر هر فایل کافی است بر روی آن ضربه زده و یا روی آن بزرگنمایی کنید:

بعد از انتخاب هر فایل میتوانید با استفاده از دکمه های جهت دارد بالا و پایین بر روی نوار ابزار برنامه، پوشه هایی که فایل را در بر دارند مشاهده کنید. دکمه جهت دار بالا شما را به پوشه والد فایل منتقل میکند و دکمه جهت دارد پایین مجددا شما را به فایل باز میگرداند:

برای بازگشت به صفحه اصلی، دکمه جهت دار بالا را تا حدی که به آخرین سطح برسید، ضربه بزنید و نهایتا بر روی دکمه جهت دار در گوشه سمت چپ و بالا ضربه بزنید:

اگر نمی خواهید که میزان فضای آزاد بر روی حافظه را مشاهده کنید از منوی ابزار – گوشه بالا و سمت راست – تیک گزینه Show free space را بردارید:

همچنین میتوانید این فضای بصری را مطابق سلیقه خود رنگ آمیزی کنید که این کار نیز از طریق منوی ابزار و انتخاب گزینه Select a coloration mode قابل انجام است:

امکان رنگ بندی فایلها بر اساس نوع آنها و همچنین تاریخ ایجاد تغییرات در آنها وجود دارد:

همچنین ابزار جستجوی این App به شما کمک میکند که فایلها را بر اساس نوع آنها و تاریخ آخرین تغییرات آنها پیدا کنید:

بعد از جستجو، فایلها به شکل پیش فرض بر اساس میزان حافظه اشغالی و در یک ترتیب زیاد به کم مرتب میشوند که به شما امکان میدهد تا حجیم ترین فایل ها را به راحتی شناسایی کنید. اما میتوانید این فهرست را بر اساس نام نیز مرتب سازی کنید:

به این ترتیب با شناسایی فایل های حجیم و مکان آنها بر روی حافظه خود میتوانید به خوبی تصمیم به پاک سازی آنها یا جا به جایی آنها بر روی حافظه داخلی و خارجی گوشی هوشمند خود بگیرید. البته این کار توسط خود نرم افزار صورت نمیگیرد – که شاید بتوان آن را یک کاستی بزرگ برای آن تلقی کرد – همچنین این نرم افزار تنها حافظه داخلی گوشی شما را تجزیه و تحلیل میکند و نه حافظه خارجی را. اما در نهایت ابزاری بسیار کارآمد و خوب برای خلوت کردن حافظه داخلی گوشی شما است که به درد بسیاری از کاربران اندروید میخورد.

منبع: تابناک
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها