عنوان نرم‌افزار: FolderMount سیستم‌عامل: اندروید 2.3 و بالاتر (روت شده)
کد خبر: ۷۱۹۷۷۰
حافظه‌ خارجی به‌جای حافظه‌ داخلی
این روزها بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها با حافظه‌های داخلی 8 تا 16 گیگ به بازار عرضه می‌شوند. در نگاه اول نیز حافظه هشت یا 16 گیگابایتی بسیار زیاد است، اما بزرگ‌ترین مشکلی که بسیاری از کاربران با آن مواجهند، کم بودن این حافظه‌هاست. فرض کنید شما یک تبلت با هشت گیگابایت حافظه‌ داخلی خریده‌ و یک کارت حافظه‌ خارجی 32 گیگابایتی نیز روی آن قرار داده‌اید تا مشکلی به‌نام کمبود حافظه نداشته باشید. حالا باتوجه به حافظه‌ زیاد دستگاه تا می‌توانید موزیک و فیلم روی کارت حافظه‌ خارجی ذخیره کرده و بازی‌های جذابی مثل آسفالت، فیفا و... را نیز روی آن نصب می‌کنید. ابتدای کار همه چیز خوب است، اما پس از زمان کوتاهی متوجه می‌شوید حافظه‌ دستگاه پر شده و با وجود داشتن فضای خالی در کارت حافظه‌ خارجی، حافظه‌داخلی هشت گیگابایتی دستگاهتان پر شده و نمی‌توانید کوچک‌ترین برنامه‌ای روی آن نصب کنید.

این مشکل به‌دلیل نصب بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها روی حافظه داخلی است. بازی‌های امروزی اغلب فایل‌های دیتای یک تا دو گیگابایتی را با خود همراه دارند و هنگامی که حافظه‌ داخلی دستگاه شما هشت گیگابایت باشد تقریبا شش گیگابایت آن قابل استفاده بوده و این مقدار فضا نیز برای چهار تا پنج بازی دارای فایل دیتا کافی است.

نکته قابل توجه این که گزینه‌ Move to SD در بخش مدیریت برنامه‌ها نیز فایل‌های برنامه موردنظر را به کارت حافظه‌ خارجی انتقال نمی‌دهد و این انتقال میان حافظه‌ تلفن‌همراه و کارت حافظه‌ داخلی صورت می‌گیرد.

نرم‌افزار FolderMount ابزاری بسیار عالی برای رفع این مشکل است. این نرم‌افزار فقط در دستگاه‌های روت شده کار می‌کند و اگر دستگاهتان روت نباشد، هیچ کاری برای دستگاه شما انجام نمی‌دهد.

پس اگر دستگاهتان را روت نکرده‌اید، مطلب اصلی این شماره را بخوانید تا بتوانید از این برنامه کمک بگیرید.

به کمک نرم‌افزار FolderMount می‌توانید پوشه‌های موردنظر از کارت حافظه‌ داخلی را به پوشه‌ دلخواه در کارت حافظه‌ خارجی انتقال دهید و این نرم‌افزار با روش خاص خود، دو پوشه ‌را به یکدیگر لینک می‌کند، ‌طوری‌که سیستم‌عامل اندروید هنگام دسترسی به فایل‌های دیتای بازی‌ها و برنامه‌ها گمان می‌کند از روی کارت حافظه‌ داخلی اطلاعات را می‌خواند، در‌صورتی که اطلاعات موردنظر روی کارت حافظه‌ خارجی ذخیره شده‌اند.

روش کار در این نرم‌افزار به‌این صورت است که شما پس از اجرای برنامه روی آیکون + در بالای نرم‌افزار فشار داده سپس یک نام دلخواه،. پوشه‌ مبدا (دیتای بازی موردنظر) و در ادامه پوشه‌ مقصد (روی کارت حافظه‌ خارجی) را نیز مشخص می‌کنید. برنامه پیغام انتقال اطلاعات روی کارت حافظه‌ خارجی را به‌نمایش درمی‌آورد و شما با انتخاب Yes آن را تائید می‌کنید.

در نهایت روی سنجاق مقابل پوشه‌ انتقال یافته فشار می‌دهید و در صورتی‌که رنگ آن به سبز تغییر کرد، یعنی برنامه‌ شما با موفقیت انتقال یافته و می‌توانید آن را اجرا کنید.

توجه: فایل‌های دیتای برنامه‌ موردنظر شما روی حافظه‌ داخلی دستگاه نیز وجود دارد، اما این فایل‌ها هیچ حجمی را اشغال نمی‌کند. توجه داشته باشید به‌هیچ وجه نباید این فایل‌ها را از روی حافظه‌ داخلی حذف کنید، زیرا این فایل‌ها در حقیقت روی حافظه‌ خارجی است، اما در دستگاه هوشمند شما هنگام مراجعه به حافظه‌ داخلی نیز نمایش داده می‌شود و این همان ترفندی است که نرم‌افزار FolderMount از آن استفاده می‌کند.

http://goo.gl/5rZsdP

منبع: ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها