بررسی سرعت عکس‌برداری تلفن‌های همراه

15 گوشی هوشمند که در عکاسی از همه سریع‌تر هستند

امروز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سنجش قدرت و کیفیت دوربین سرعت عمل این روند است. به همین دلیل سعی داریم با یک بررسی کوچک این موضوع را کشف کنیم که در بین پرچم‌داران کنونی بازار، کدام یک سریع‌ترین عکس برداری را دارد.
کد خبر: ۷۴۵۹۲۲
15 گوشی هوشمند که در عکاسی از همه سریع‌تر هستند

به گزارش جام جم کلیک: از اولین اسمارت فون مدرنی که وارد بازار شد، چند سالی می‌گذرد. شاید چیزی حدود 7 سال.

صنعتی که به سرعت یک چشم برهم زدن پیشرفت کرد و به جایی رسیده که شاید پیش از این کسی حتی پیش بینی آن را نیز نمی‌کرد؛ اما هنوز هم این شرکت‌ها در حال پیشرفت هستند و هر روز از خود می‌پرسند که این اسمارت فون‌های غول پیکر، چه چیزی کم دارند؟ این فرآیند رشد و پیشرفت به حدی سریع است که حتی نمی‌توان آن را بر روی کاغذ رسم کرد!

هنگامی که تحلیلگران این حوزه می‌خواهند در مورد این تولیدات صحبت کنند، هر کدام از واژه‌هایی بهره می‌برند، مثلا در مورد تولیدات خاص و گران قیمت، عبارت پرچم‌دار را استفاده می‌کنند که البته این موضوع را نیز برخی از این تحلیلگران رد کرده و اشتباه می‌دانند. با ابن حال این واژه موقعی به کار می‌رود که بخواهیم بگوییم این دستگاه از همه لحاظ برتر از تولیدات قبلی همان کمپانی است.

این پرچم‌داران، روز به روز بهتر می‌شوند و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای آن‌ها دوربین است.

بله، دوربین یکی از مهم‌ترین ویژگی اسمارت فون‌های امروز است که باعث شده تا تولیدکنندگان تلفن‌های همراه سرمایه گذاری عظیمی را بر روی آن انجام دهند. مهم‌ترین تمرکز این کمپانی‌ها، بر روی کیفیت عکس‌برداری این دوربین‌های کوچک ولی قدرتمند است. موضوعی که ضرورت آن کاملا قابل درک است، اما نکته‌ای است که برخی از این کمپانی‌ها از توجه به آن عاجز مانده‌اند: سرعت عکس برداری این محصولات!

همان‌طور که می‌دانید، اسمارت فون های امروزی بازار، برای عکس گرفتن پروسه طولانی مدتی را طی می‌کنند. شما ابتدا باید موضوع خود را پیدا کنید، سپس آیکون دوربین را لمس کنید، پس از آن جهت فوکوس ضربه‌ای بر روی صفحه نمایش بزنید، سپس مجددا برای ثبت عکس ضربه‌ای بر روی دکمه شاتر و چند لحظه صبر کنید تا عکس ثبت شده و بر روی حافظه جانبی گوشی شما ذخیره شود و دوربین آماده ثبت عکس بعدی شود!

امروز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سنجش قدرت و کیفیت دوربین سرعت عمل این روند است! به همین دلیل سعی داریم با یک بررسی کوچک این موضوع را کشف کنیم که در بین پرچم‌داران کنونی بازار، کدام یک سریع‌ترین عکس برداری را دارد!

Meizu MX4 با رکورد 3.2 ثانیه

این محصول چینی، با رکورد میانگین 3.2 ثانیه توسط یک دوربین قدرتمند 20.7 مگا پیکسلی توانست یکی از بهترین‌های لیست ما شد! جایی که مهم‌ترین رقیب آن Z3 سونی است.

Sony Xperia Z3 با رکورد 3.2 ثانیه

آخرین پرچم‌دار سونی، با ثبت رکورد 3.2 ثانیه توانست به خوبی از پس این عمل برآید، اما این محصول با یک عقب گرد نسبت به برادر بزرگ‌ترش یعنی Z2 مواجه شده است. رکورد Z2 در این حوزه 3 ثانیه است.

Galalxy S5 Active با رکورد 3.13 ثانیه

یکی از چند نسخه آخرین کهکشان سامسونگ، S5 Active است که توانست در تست ما رکورد 3.13 را ثبت نماید.

Oppo Find 7 با رکورد 3 ثانیه

پرچم‌دار چینی لیست ما، یعنی Oppo Find 7 توانست عدد 3 ثانیه را در تست سرعت عکس برداری ثبت کند.

Samsung Galaxy Note Edge با رکورد 2.9 ثانیه

نوت اج، توانست در 2.9 ثانیه این تست را پشت شر بگذارد. این محصول نسبت به برادرش یعنی نوت 4 در حدود 100 میلی‌ثانیه سریع‌تر عمل کرد!

Motorola Droid با رکورد 2.8 ثانیه

سخت افزار این غول موتورولا به قدر کافی سریع است، به همین دلیل دوربین آن نیز دست کمی از بقیه ندارد. این محصول در 2.8 ثانیه توانست دوربین را فعال کرده، فوکوس نموده و عکس را ثبت و ذخیره کند!

Huawei Ascend Mate 7 با رکورد 2.8 ثانیه

این محصول جدید فلزی، با یک دوربین 13 مگا پیکسلی به دیدار شما می‌آید، این دوربین می‌تواند در 2.8 ثانیه همه کار کند!

Samsung Galaxy Note 4 با رکورد 2.8 ثانیه

یک فبلت قدرتمند! این غول سامسونگ در زمان 2.8 ثانیه توانست این عمل را انجام دهد. این غول هنوز از برادر بزرگش یعنی نوت 3 عقب است.

LG G3 با رکورد 2.7 ثانیه

G3 توانست در 2.7 ثانیه سریع‌تر از رقبای کره‌ای خود عمل کرده و یک رقم خوب برای ما ثبت کند!

Samsung Galaxy Note 3 با رکورد 2.7 ثانیه

نوت 3 در این زمینه ما را متعجب کرد! این فبلت توانست در عرض 2.7 ثانیه دوربین را فعال کرده، فوکوس کند و عکس را ذخیره کند!

HTC Desire EYE با رکورد 2.5 ثانیه

جدیدترین محصول کمپانی تایوانی که قرار است چشم بازار را در بیاورد! این اسمارت فون که با دو دوربین 13 مگا پیکسلی وارد بازار شده است، توانست با ثبت رکورد 2.5 ثانیه برای ثبت عکس چشم ما را نیز گرد گند!

Samsung Galaxy S5 با رکورد 2.5 ثانیه

اغلب منتقدین از سرعت پایین رابط کاربری معروف سامسونگ یعنی تاچ ویز انتقاد می‌کنند؛ اما S5 ثابت کرد که می‌تواند هر از گاهی کارهای عجیبی انجام دهد. پنجمین کهکشان سامسونگ در عرض تنها 2.5 ثانیه یک عکس خوب برای ما ثبت می‌کند.

HTC One M8 با رکورد 2.3 ثانیه

M8 آخرین پرچم‌دار اندرویدی این کمپانی تایوانی است. محصولی که با ورودش به بازار خیلی‌ها عاشق ظاهر خاص و لوکسش شدند. این محصول که از فناوری خاص HTC یعنی UltraPixel بهره می‌برد و به دو دوربین نیز مجهز است، توانست با ثبت رکورد 2.3 ثانیه دوربین را فعال کرده، تمرکز کند و یک عکس ثبت کند! البته خوب و بد عکس بماند!

Apple iPhone 6 Plus با رکورد 1.93 ثانیه

می‌دانم که منتظر آیفون بودید! نسخه بزرگ آیفون 6 از این تست سربلند بیرون آمد! این گوشی گران توانست در عرض 1.93 ثانیه همه کار کند!

Apple iPhone 6 با رکورد 1.9 ثانیه

اگر بدانید آی‌فون 6 چه کرد؟! این گوشی محبوب آمریکایی توانست در یک حرکت انتحاری در عرض 1.9 ثانیه، نرم افزار دوربین را فعال کرده و یک عکس زیبا برای ما ثبت کند!

مهمان ویژه: Nokia Lumia 1020 با ثبت رکورد باور نکردنی 10 ثانیه!

وقتی از اسمارت فون‌ها حرف می‌زنیم، نمی‌شود لومیا 1020 را تجسم نکرد و از دوربین قدرتمند 41 مگا پیکسلی‌اش نامی بر لبان جاری نکرد!

خیلی قصد نداریم تا از امکانات این محصول نوکیا صحبت کنیم، اما کافی است بدانید که لومیا 1020 جهت فعال سازی دوربین، فوکوس و ثبت عکس چیزی در حدود 10 ثانیه زمان صرف کرد!

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها