وابستگی به همسر، خوب است یا بد؟

بدون همسرم، غذا از گلویم پایین نمی‌رود

پسری ۲۳ ساله هستم. تازه داماد شده‌ام و نمی‌دانم که باید چه کار کنم که همسرم من را بیشتر دوست داشته باشد.
کد خبر: ۷۴۰۱۶۰
آنچه تازه داماد‌ها را دوست داشتنی‌تر می‌کند

جام جم سرا به نقل از خراسان: خوب است که در ابتدای ازدواجتان، به ایجاد علاقه بیشتر بین خود و همسرتان فکر می‌کنید. برای اینکه بتوانید ارتباط درستی با همسرتان داشته باشید، ابتدا باید خودتان و تفاوت‌‌هایتان با جنس مخالف را بشناسید، روی رفع نیازهای همسرتان حساس و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. زنان دوست دارند همسرشان مردی قوی باشد که بتوانند به او تکیه کنند. در ادامه مطلب با مهم‌ترین تفاوت‌های زنان و مردان آشنا می‌شوید.


به همسرتان بی‌توجه نباشید:
اگر زن حس کند همسرش به او بی‌توجهی می‌کند، به شدت آزرده می‌شود و واکنش‌های عاطفی شدید نشان می‌دهد؛ زیرا آنچه برای زن‌ها اهمیت دارد، این است که حس کنند همسرشان به آنان احترام می‌گذارد، بی‌وقفه به آن‌ها توجه دارد و سلامت، عقاید و حتی تغییرات او برایش مهم است.


به مسائل مردانه توجه نکنید:
معمولا مرد‌ها وارد جزئیات و نکات ظریف نمی‌شوند در حالی که زن‌ها به عمق مسائل و اجزای ریز در ارتباطات و دیگر موارد، توجه زیادی دارند. معمولا این خصوصیات زن و مرد موجب می‌شود زن تصور کند مرد درباره بسیاری از مسائل بی‌دقت و بی‌توجه است و مرد نیز همسرش را فردی حساس و ریزبین بداند که همیشه ذهن خود را برای موارد و مسائل پیش پا افتاده و کم اهمیت، درگیر و مشغول می‌کند. دانستن این نکته باعث می‌شود شما حواستان را به موارد جزئی‌تر بیشتر جمع کنید.


کمی عاطفی‌تر باشید:
یکی دیگر از تفاوت‌های عمده زن و مرد، عاطفی‌تر بودن زنان است و این انتظاری است که زن‌ها از مرد‌ها نیز دارند؛ به طور مثال، زنی که همواره تاریخ دقیق روز ازدواج، تاریخ تولد همسر، مکان آشنایی و... را به یاد دارد و چه بسا در آن مناسبت‌ها، برای همسر خود، هدیه‌هایی هم تهیه کند وقتی می‌بیند شوهرش نسبت به این مسائل بی‌اعتنا یا فراموش کار است، پیش از هر چیز فکر می‌کند که همسرش به او بی‌علاقه و بی‌اهمیت است. بنابراین کمی عاطفی‌تر باشید!


عوامل ارتباط عاشقانه را تقویت کنید:
زن و شوهر‌ها برای داشتن رابطه عاطفی مناسب باید به چند نکته مهم توجه داشته باشند. این نکات عبارت است از: ابراز علاقه همسران به یکدیگر، احترام گذاشتن به یکدیگر، تامین نیاز عاطفی، روحی و روانی یکدیگر، اجتناب از شک‌های بی‌مورد، پرهیز از دروغگویی، تندخویی، بدزبانی، درشت گفتاری، ترشرویی و رعایت صداقت، گذشت و فداکاری در برابر یکدیگر و پرهیز از بیان عیوب یکدیگر در مقابل جمع و دیگران.


قوانین منطقی وضع کنید:
همچنین شما می‌توانید یک سری قوانین منطقی برای زندگی خود وضع کنید؛ به طور مثال، به محض به وجود آمدن کوچک‌ترین مشکلی، درک و برداشتی را که از آن مشکل به وجود آمده است مورد گفت‌و‌گو قرار دهید تا سوء برداشت نشود. شما می‌توانید هر قانونی را که به ایجاد رابطه‌ای بهتر کمک می‌کند، وضع کنید. همچنین شما باید مهارت‌های زندگی را بیاموزید از جمله مهم‌ترین مهارت‌های زندگی موثر عبارت است از: مهارت ارتباط موثر، مهارت خود آگاهی، مهارت ابراز وجود و مهارت حل مسئله که پیشنهاد می‌شود با مطالعه در این زمینه‌ها، اطلاعاتتان را بیشتر کنید. (نسیم احمدی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی بالینی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
۰
۰
همسرعزیزم مرجان دوستت دارم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها