ساعتی پیش پیش، گوگل از نسخه ۵ سیستم عامل اندروید، با نام ‘آب نبات چوبی’ یا Lollipop رونمایی کرد. پس از ماه ها آزمایش، نسخه اصلی اندروید ۵ که تا پیش از این با نام Android L شناخته می شد، منتشر شد
کد خبر: ۷۲۸۰۹۳
اندروید ۵ گوگل آب نبات چوبی نام گرفت

ساعتی پیش پیش، گوگل از نسخه ۵ سیستم عامل اندروید، با نام ‘آب نبات چوبی’ یا Lollipop رونمایی کرد. پس از ماه ها آزمایش، نسخه اصلی اندروید ۵ که تا پیش از این با نام Android L شناخته می شد، منتشر شد.

انتظار می رود دستگاه های مجهز به Lollipop تا ماه آینده از راه برسند. دستگاه هایی همچون، نکسوس ۶، تلفن هوشمندی با صفحه بزرگ ساخته موتورولا، نکسوس ۹، تبلتی ۸.۹ اینچی ساخته HTC و نکسوس پلیر، یک دستگاه پخش رسانه ۹۹ دلاری که برای اولین بار با Android TV ارائه می شود، به این سیستم عامل مجهز خواهند بود.

گوگل، عرضه این به روزرسانی طی هفته های آینده، برای دستگاه هایی همچون نکسوس ۵، نکسوس ۷، نکسوس ۱۰ و نسخه Google Play دستگاه های دیگر را نیز تایید کرده است.


به غیر از دستگاه هایی که در بالا اشاره شد، نسخه ۵ اندروید راه خود را به تعدادی از تلفن های هوشمند موتورولا، از جمله موتو جی، موتو اکس، موتو ای، دروید مکس، دروید مینی و دروید اولترا باز خواهد کرد. موتورولا به تاریخ دقیقی برای انتشار به روز رسانی آب نبات چوبی برای دستگاه های مذکور اشاره نکرده است، اما حداقل می دانیم که روزی این دستگاه ها نیز به نسخه جدید اندروید مجهز خواهند بود. انتظار می رود اعلامیه های شرکت های سازنده دیگر نیز در این باره به زودی منتشر شود.

منبع: دیجیاتو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها