احتمالا برای شما هم پیش آمده که یک روز صبح از خواب برخیزید، یا قراری مهم داشته باشید، یا با قصد آماده شدن و رفتن به مهمانی جلوی آینه بایستید و ببینید صورتان آن قدر پف کرده که اخمهایتان هم از دیدن این تصویر خودتان بادکرده به نظر می‌رسد! حتما در این لحظات با خود گفته‌اید: چه عاملی باعث چنین پفی در صورتتان شده؟
کد خبر: ۶۷۳۴۷۰

جام جم سرا:
استرس با اختلال در هورمون‌های استروئیدی موجب افزایش آب در بدن و بالطبع پف صورت می‌شوند.
دکتر مجید آجرلو متخصص غدد می‌گوید: با بروز استرس و تنش‌های روانی هورمون‌های استروئیدی از جمله کورتیزول افزایش و در نتیجه آب در بدن زیاد و تورم ایجاد می‌شود. همچنین با بروز این اختلال، تمایل فرد به مصرف چربی و نمک نیز بالا رفته که خود عمل تجمع آب میان بافتی در بدن و تورم می‌شود.
به نقل از آریا، این متخصص خاطرنشان می‌کند: از علل دیگر تورم و پف می‌توان به کم کاری تیروئید، مصرف ناکافی آب و مایعات، دریافت کم آهن، تغذیه نامناسب، چاقی و عدم تحرک اشاره کرد. تجویز آزمایش استروئیدی به منظور تشخیص سطح هورمون‌ها بسیار ضروری است و افراط در مصرف آب و مایعات نیز گاهی اوقات موجب بروز تورم می‌شود پس هر فرد باید شبانه روز حدود 8 لیوان آب مصرف کند، چون کم یا زیاد مصرف کردن آن تعادل الکترولیت‌ها را در بدن بر هم زده و تورم سلولی ایجاد می‌کند.
شایان ذکر است که مصرف غذاهای پرچرب نیز می‌تواند به این مسئله دامن زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها