سوپ یکی از غذاهای اولیه است که انسان تهیه آن را آموخته است. زیرا از همان روزهائی که بشر یادگرفت که ظرفی را روی آتش بگذارد و گوشت را پخته بخورد. یکی از اولین غذاها سوپ بود. ظاهراً او پس از اینکه گوشت را با آب پخته، برای اینکه بو و طعمی به آن بدهد نیز از سبزی‌های مختلف و البته خوشمزه استفاده کرده است. به هر طریقی که سوپ او پخته می‌شده،
کد خبر: ۶۵۹۳۷۸

جام جم سرا: هنوز زنان فرانسوی از رسمی قدیمی پیروی می‌کنند و در خیلی از خانه‌ها ظرفی را روی آتش نگاه می‌دارند که در آن تکه‌های اضافی گوشت و استخوان و سبزیجات و مانند اینها را می‌ریزند تا کم کم به حالت دم (نه جوش) همه آنها پخته شود و طعم مطبوعی از خود باقی بگذارند.
به نقل از کاچیلا، در اغلب خانه‌های دهاتی فرانسه یک چنین غذائی همیشه و آماده وجود دارد. تهیه انواع سوپ بیتگی به سلیقه و ذائقه ملل مختلف دارد. بعضی‌ها در سوپ جو ، برنج ، و یا ماکارونی اضافه می‌کنند.
در قرن شانزدهم هم سوپی به‌نام رستوران نامیده میشد که برای تجدید قوا و تقویت تجویز می‌شد. شخصی محلی باز کرد که در آنجا فقط این‌گونه سوپ سرو می‌شد و نام آن را (رستوران) نامید. از آن زمان به محل‌هائی که غذا برای عموم تهیه می‌شود نام رستوران متداول شده است.

امروزه سوپ دارای دو هدف دو گانه است:
_اشتها را تحریک می‌کند.
_دارای مواد مقوی و خیلی مغذی می‌باشد.

برای تهیه سوپ باید به بقیه صورت غذا توجه داشته باشیم اگر غذا عادی و خیلی سنگین نیست باید سوپ‌های خامه یا مواد مغذی مشابه آن سرو نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها