نتیجه یک نظر سنجی نشان می‌دهد، گوشهای حدوداً دو سوم از افراد پس از خروج از سالنهای کنسرت موسیقی زنگ می‌زند و وزوز می‌کند.
کد خبر: ۶۴۵۷۲۳

جام جم سرا: گروهی از دانشمندان عضو کمپین مبارزه با ناشنوایی اعلام کردند، نظر سنجی از هزار بزرگسال نشان داد، یک سوم افرادی که با دستگاه‌های مختلف الکترونیکی موسیقی گوش می‌کنند به «اندازه بی‌خطر» صدا اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها هشدار دادند این افراد در معرض بروز وزوز گوش قرار دارند.
پل اوکنفولد، مهندس صدا و عضو کمپین مبارزه با ناشنوایی توصیه کرد، علاقه مندان به شنیدن موسیقی باید برای جلوگیری از ایجاد اشکال وزوز، محافظ گوش تهیه و استفاده کنند و موسیقی را با صدای کم گوش کنند.
نیمی از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند روزانه بین یک تا شش ساعت در حین کار، مطالعه، رانندگی و ورزش کردنشان با استفاده از دستگاه پخش MP۳ موسیقی گوش می‌کنند و یک پنجمشان نیز برای گوش کردن موسیقی به حفظ سلامت گوش خود اهمیت نمی‌دهند.
هر روز بیش از ۱۰ شهروند بریتانیایی به علت وزوز و سر و صدا کردن گوش‌ها به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. کار‌شناسان معتقدند بروز اختلالات شنوایی این چنینی سبب از میان رفتن تمرکز حواس افراد در محل کار و هنگام خواب می‌شود.
پل برسکیل، مدیر اجرایی کمپین مبارزه با ناشنوایی می‌گوید: اکثر مردم وزوز گوش را تجربه می‌کنند، اما افرادی که وزوز گوششان زیاد است به ترس، اضطراب و درماندگی مبتلا می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها