زمستان فصل انار است و این میوه زیبا و پرخاصیت در سبد میوه اغلب انواده ها دیده می شود ،اما می دانید با این میوه زیبا می توان عذاهای متوعی هم پخت ؟ سرآشپز " دیگ و سه پایه " امروز طرز تهیه سه نوع غذای اناری را به شما آموزش می دهد .
کد خبر: ۵۴۰۱۴۷

خورش مرغ با انار و سیر

مواد لازم:
انار ترش دان کرده / 2  پیمانه
ران مرغ/ 1 کیلو
پیاز سرخ شده /  دو و نیم  پیمانه
روغن زیتون  2/  قاشق غذا خوری
سیر / 2حبه
اب نارنج 2 / قاشق سوپ خوری
نمک و زردچوبه و دارچین و فلفل مقداری
هل 2 / قاشق مربا خوری  
زیره / 2 قاشق مربا خوری
زعفران دم کرده  / به  میزان  کافی
طرز تهیه:
ابتدا مرغ را به همراه ادویه جات و سیر خلال شده و روغن زیتون به مدت 2 ساعت استراحت دهید. سپس در مقداری روغن سرخ کنید و با کمی آب بپزید، وقتی مرغ نیم پز شد، دانه انار ترش و پیاز سرخ شده و آب نارنج و زعفران را اضافه کنید و اجازه دهید جا بیفتد.

انار بیج


مواد لازم:
گوشت چرخ کرده / 300گرم
پیاز / 1عدد
مغزگردو اسیاب شده / 200گرم
آب انار / مقداری
سبزی  ، تره.جغفری.گشنیز.نعنا.خلواش.چوچاق /500گرم
سیر 3/  حبه
روغن / به  میزان  کافی
نمک و فلفل / به میزان کافی
طرز تهیه:
ابتدا سبزی را به همراه سیر کوبیده شده در روغن تفت بدهید . سپس پیاز را رنده کرده و با ادویه ها به گوشت اضافه کنید و کوفته ریزه درست کنید. بعد گردوها را در مقداری آب پخته و سبزی و کوفته ها را اضافه کنید. سپس آب انار را اضافه کنید و اجازه دهید خورش به روغن بیفتد.

املت با چاشنی انار


برای تهیه این غذا شما به 2 تا 3 عدد تخم مرغ،1 عدد پیاز متوسط، 2 حبه سیر ساطوری شده، 1 فنجان دانه انار، مقدار اندکی روغن گیاهی مثل روغن زیتون نیاز دارید.


برای شروع کافی است سیر ساطوری شده و پیاز نگینی شده را با اندکی روغن تفت دهید. پس از آنکه رنگ پیاز تغییر کرد، فنجان انار و مقدار کمی نمک و فلفل را به این مخلوط اضافه کنید غو آن را آرام هم بزنید تا دانه‌های انار نرم شود.سپس در این مرحله تخم‌مرغ ها را شکسته و به تابه اضافه کنید و آنها راهم بزنید تا تخم مرغ‌ها ببندد و املت شما آماده شود.
با گنجاندن این غذا به برنامه غذایی خود می توانید علاوه بر اضافه کردن یک غذای جدید به رژیم غذایی خود از فواید و خواص درمانی انار نیز بهره مند شوید.
در صورتی که تخم‌مرغ را با روغن گیاهی زیتون تهیه کنید و دانه‌های انار را به آن اضافه کنید می‌توانید از آنتی‌اکسیدان‌ها و موادمعدنی موجود در انار بهره‌مند شوید و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمنی از قبیل سرطان به ویژه سرطان پروستات را به حداقل برسانید.
در عین حال با گنجاندن انار در سبدغذایی خود می‌توانید به کاهش میزان کلسترول خون خود کمک کنید. به شرط آنکه مصرف 1 لیوان آب انار را به صورت روزانه در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: آشپزی با انار
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها