صدای پایتخت، صدای همدلی

رادیو تهران الگوی حال و آینده شهرها و روستاهای کشورمان است که ضرورت طرح مسائل خاص، آن را در قامت و قالب یک شبکه رادیویی تثبیت کرده است.
رادیو تهران الگوی حال و آینده شهرها و روستاهای کشورمان است که ضرورت طرح مسائل خاص، آن را در قامت و قالب یک شبکه رادیویی تثبیت کرده است.
کد خبر: ۱۴۶۳۴۱۸
نویسنده تیمور کوشکی - کارشناس رسانه

در بین رسانه های ارتباط جمعی، رادیو فراگیرترین رسانه قرن و حتی رسانه فردا خوانده شده است.

رادیو به عنوان رسانه فراگیر قرن، نقش مهمی در افزایش آگاهی و ارتقای سطح کیفی زندگی انسانها داشته و در طول تاریخ توانسته است اخبار، تحلیل های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی برنامه های آموزشی مفید را با سرعت زیاد منتشر کند. 

با همه تحولاتی که در عرصه رسانه ای بویژه رسانه های دیجیتال صورت گرفته نمی توان از کارکردها و ویژگی خاص رادیو چشم پوشی کرد. 

سرعت بالای انتشار پیام ها، داشتن کارکرد تفریحی و سرگرمی، همراهی با مخاطب در هنگام فعالیت و کار، بی نیاز بودن از توجه مستقیم مخاطب به آن، دستیابی به آرامش بخشی از این ویژگی هاست بنابراین شرایط، ویژگی ها و کارکردهاست که حضور رادیو به عنوان رسانه گرم در عرصه رسانه ای می تواند تداوم داشته باشد.شبکه رادیویی تهران، رسانه اخلاق مدار پایتخت جایگاه ویژه ای در مسیر توسعه ملی دارد. 

این شبکه رادیویی مرکز ثقل، سیاست، فرهنگ، اقتصاد جامعه است. شاید بتوان گفت رادیو تهران الگوی حال و آینده شهرها و روستاهای کشورمان است که ضرورت طرح مسائل خاص، آن را در قامت و قالب یک شبکه رادیویی تثبیت کرده است. 

شبکه تهران در اول شهریور سال 72 با هدف رسانه ای عام و خاص، برای مخاطبان پایتخت کار خود را آغاز کرد و از سیزدهم مردادماه سال 75 با 24 ساعت پخش برنامه و با هفت گروه برنامه ساز به کار رسانه ای خود ادامه داد.

با توجه به گوناگونی محتوا، سرعت عمل و مداومت در تولید برنامه های اطلاع رسانی، خبری، آگاهی رسانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تفریحی رادیو تهران توانست برنامه های جذابی با محوریت ارزشهای دینی و انقلابی برای مخاطب استان تهران فراهم آورد و یاری رسان مدیران فکری و اجرایی کشور در امر توسعه ملی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باشند.امروزه می توان از ظرفیت های رسانه های جمعی بویژه رادیو برای پیام رسانی فوری استفاده کرد. 

بنا بر آنچه که در علوم ارتباطات آمده هر رسانه ماهیت، کارکرد و نوع خاص مخاطبان خود را دارد و اگر ظرفیت های ناشناخته رادیو در ایران شناسایی و از آن استفاده شود جای نگرانی برای تداوم فعالیت این رسانه تاثیرگذار در بین مردم نیست و می توان برای حفظ و بقای رادیو از تکنولوژی نوین ارتباطی بهره گیری کرد. 

ترکیب سه عنصر کلام، موسیقی و صدا پدید آورنده اصالت خاص رادیو در توانایی و برقراری ارتباط با مخاطب است که نفوذ روانی، موثرترین وسیله ارتباطی برای رادیو و برگ برنده این وسیله ارتباطی تلقی می شود و اما رادیو تهران با دستی پر در سپهر رسانه ای حضور دارد و اگر از برنامه بیدار باش بگذریم شاید مخاطبان این شبکه رادیویی برنامه شهر آفتاب را از شنبه تا چهارشنبه از ساعت شش و سی دقیقه شنیده اند. 

این برنامه با مدیریت گروه فرهنگ و جامعه ماموریت دارد تا با موضوعات روز جامعه حرکت کند و با پرداختن به مناسبت های تقویمی و مسائل اجتماعی در تنویر افکارعمومی جامعه نقش رسانه ای خود را ایفا کند.

برنامه شهر آفتاب از تیر ماه سال 1400 به روی آنتن شبکه رادیویی تهران رفت و در مهر سال گذشته با رویکرد جدید و تیم برنامه ساز تازه نفس و با پخش موسیقی های نشاط آور صبحگاهی همراه مردم پایتخت است.

این برنامه حلقه واسط بین مردم و مسئولان در جهت رفع گره های اجتماعی است و با تکیه بر تلفن های مردمی و پیامک آنان پیگیر مسائل و مشکلات شنوندگان است.

برنامه شهر آفتاب از نشاط و شادابی مردم غافل نبوده و بخش سرگرمی و طنز را چاشنی برنامه خود نموده و در حرکت و امید و تلاش شهروندان مشارکت دارد. این برنامه با دو تیم برنامه ساز از شنبه تا چهارشنبه مهمان لحظه های مردم پایتخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها