رادیو گفتگو صدای اندیشه ها

رادیو گفتگو با شعار «صدای اندیشه ها» سال ۱۳۸۵ در سپهر رسانه‌ای نام خودش را ثبت کرد. تولد این مولود رسانه‌ای باعث توجه بیشتر به چند صدایی و تضارب آرا شد.
کد خبر: ۱۴۶۷۰۴۸
نویسنده تیمور کوشکی - گروه رسانه

عصر کنونی؛ عصر ارتباطات و اطلاعات است، عصری که دهکده جهانی با همه ابزار‌های موجود است.

رسانه این عصر، رسانه خاموش و سنتی گذشته نیست، رسانه‌ای است شیشه‌ای مانند که همه می‌بینند، همه می‌دانند و با هشیاری تمام آن را رصد می‌کنند. هر رسانه ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دار د که بدان وسیله از سایر رسانه‌ها متمایز می‌شود و چنانچه از این قابلیت‌ها در جهت درست تاریخ بهره برداری شود، آن را در رسیدن به اهداف اش تواناتر می‌سازد.  

در این عرصه جهانی نقش رسانه تاثیر گذار است. با توجه به نقش انکار ناپذیر رسانه ملی در شکل دهی و جهت دهی به باورها، نگرش‌ها و افکار جامعه و همچنین فراهم آوردن بستر مناسب برای پرداختن به حوزه سیاست، ارتباطات و رسانه، دین و اندیشه، ادبیات، حوزه‌های علوم شناختی، سواد رسانه، ورزش، اقتصاد، موسیقی، علم، صنعت، خانواده و سبک زندگی و حجاب و عفاف است.  

رادیو گفتگو با شعار «صدای اندیشه ها» در سال ۱۳۸۵ در سپهر رسانه‌ای نام خودش را ثبت کرد. تولد این مولود رسانه‌ای باعث توجه بیشتر به چند صدایی و تضارب آرا شد تا با بهره گیری از نخبگان کشور و نظام کارشناسی و فرهیختگان، فضا و بستر مناسبی برای سلایق سیاسی در جامعه  فراهم شود.

پی جویی و گردآوری اطلاعات در مورد وقایع و رویداد‌های ملی و فراملی و انتقال آن به عموم مردم از او رسانه‌ای گفتمان ساز ساخت که در ساختار‌های نوین در قالب‌های متنوع و فرم‌های گفتگو و مناظره، همه جانبه نگری را گسترش دهد و نمونه بارز جهاد تبیین باشد.

از مهمترین رسالت رادیو گفتگو الگو سازی، ملی گرایی، جامعه پذیری، همبستگی ملی، فرهنگ، بهداشت اخلاقی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و جریان سازی رسانه‌ای در سپهر رسانه‌ای کشور است.

امروز، این رسانه گفتگو محور با ماموریتی که برای او در افق رسانه‌ای ترسیم شده، نقشه راه را با چشم انداز ۱۴۰۴ (برنامه پنج ساله) و بیانیه گام دوم انقلاب برای رسیدن به ترویج فرهنگ مقاومت و تعمیق روحیه امید و نشاط برای رسیدن به اهدافش جستجو می‌کند تا با بکارگیری از افراد عالم و متخصص، عقب ماندگی و جهالت را از جامعه دور سازد.

رادیو گفتگو تلاش می‌کند از تبیین نوسانات اقتصادی تا مقابله با جنگ نرم دشمن در تمامی حوزه‌ها بصیرت اقدایی را ترویج و لایه‌های محتوایی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی را بروز رسانی کند.

ریل گذاری هدفمند در رادیو صدای اندیشه‌ها و بهره مندی از نیروی انسانی دانشگاهی و مراکز علمی و اجرایی بستر مضاعفی است که این رسانه را از قافله کاروان رسانه‌های گروهی برای رسیدن به اهدافش تواناتر می‌سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها