بهترین هات‌ اسپات‌ های Wi-Fi قابل حمل

وای‌فای برای همه

گوشی‌ های هوشمند امروزی را می‌توان به‌سادگی به هات‌ اسپات وای‌ فای یا دسترسی موقت اینترنت بی‌سیم تبدیل و از آن برای اتصال دستگاه‌های دیگر به اینترنت استفاده کرد.
گوشی‌ های هوشمند امروزی را می‌توان به‌سادگی به هات‌ اسپات وای‌ فای یا دسترسی موقت اینترنت بی‌سیم تبدیل و از آن برای اتصال دستگاه‌های دیگر به اینترنت استفاده کرد.
کد خبر: ۱۳۱۸۳۱۷

هرچند ظرفیت محدود باتری گوشی‌های هوشمند و مصرف بالای آنها در این حالت به این معنی است که استفاده از گوشی به‌عنوان مودم برای اتصال چند کاربر یا سیستم ایده خوبی نیست.

به‌کارگیری گوشی به‌عنوان مودم وای‌ فای معمولا نیازمند شارژ مداوم و روشن بودن دائمی آنتن فرستنده است که در درازمدت به باتری و سخت‌افزار گوشی شما آسیب می‌زند.

بهترین راه برای اجتناب از این مشکل و ارائه اینترنت پرسرعت و پایدار بی‌سیم استفاده از هات‌اسپات‌های وای‌فای قابل حمل است.

این مودم‌های تخصصی با استفاده از سیمکارت به شبکه اینترنت موبایل متصل شده و می‌توانند به‌عنوان یک اتصال قابل‌اطمینان، پایدار و طولانی مدت اینترنت برای کار با لپ‌تاپ، گوشی یا اتصال همزمان چند کاربر در خودرو یا در سفر به‌کار گرفته شوند.

در ادامه برخی از جدیدترین مدل‌های این هات‌اسپات‌های قابل‌حمل و ویژگی‌های آنها را با هم بررسی می‌کنیم تا اگر قصد خرید چنین محصولی را دارید، بتوانید بهتر انتخاب کنید.

ZTE

شرکت چینی ZTE دیگر یک برند گمنام نیست و شاهد حضور گستره وسیعی از محصولات این شرکت در رده‌‌های مختلف در بازار هستیم که با موفقیت نسبی هم همراه بوده‌اند.

مودم هات‌ اسپات قابل‌حمل ZMax Connect MF928 یکی از این محصولات است که با داشتن امکاناتی مثل آنتن خارجی برای تقویت سیگنال دریافتی، طراحی جمع‌و‌جور و استفاده آسان از بهترین گزینه‌های موجود در بازار کنونی کشور است.

وجود چراغ‌های نمایشگر LED کنترل وضعیت عملکرد را راحت‌ می‌کنند و گذرواژه مودم هم پشت آن حک شده تا احتمال فراموش کردن آن را به صفر برسانند.

البته این مودم قابلیت رقابت با سریع‌ترین مودم‌های موجود در بازار جهانی را ندارد اما به اندازه آنها گران نیست و البته با شبکه بسیار کندتر اینترنت موبایل در ایران این افت عمکلرد حتی برای شما محسوس هم نخواهد بود.

این مودم همچنین یک پورت LAN برای استفاده به‌عنوان اتصال پرسرعت برای کامپیوترها هم دارد که باعث می‌شود برای کاربران لپ‌تاپ‌ها بسیار جذاب باشد.

در نهایت هم به امکان اتصال 10 کاربر به‌صورت همزمان اشاره کنیم گرچه ممکن است باعث افت سرعت میانگین کاربران شود، کماکان گزینه مناسبی برای استفاده به‌عنوان اینترنت خودرو یا همراه برای مسافرت‌ها به‌شمار می‌رود.

چرا بخریم: آنتن خارجی، پورت اتصال LAN، کاربرد آسان
چرا نخریم: سرعت محدود، افت سرعت با افزایش تعداد کاربران

TP-LINK

مودم M7530 شرکت نام‌آشنای TP-LINK با داشتن امکاناتی از جمله نمایشگر اختصاصی با قابلیت نمایش اطلاعات مفید از جمله سرعت اتصال، قابلیت ارائه دسترسی همزمان 10 کاربر به اینترنت و باتری داخلی 2550 میلی‌آمپر ساعتی با عمر طولانی همه معیارهای یک هات‌اسپات وای‌فای قابل‌ حمل را دارد.
این محصول از کیفیت ساخت بالایی برخودار است و با اتصال 4G می‌تواند تا 10 ساعت به‌صورت مداوم به شما اینترنت پرسرعت بی‌سیم ارائه کند.

اما ویژگی‌هایی مثل امکان سوئیچ‌کردن بین شبکه‌های 3G و 4G، پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD برای ذخیره‌سازی اطلاعات و ابعاد جمع و جور آن باعث می‌شود گزینه پیشنهادی ما برای کاربران ایرانی باشد.
به‌خصوص که پوشش شبکه 4G در کشورمان هنوز سراسری نشده و در بسیاری از مناطق سرعت اینترنت در شبکه 3G بالاتر از 4G است.

به‌علاوه از آنجا که هنوز مشخص نیست شبکه 5G کی در کشورمان برقرار شود، نبود پشتیبانی از این استاندارد نقطه‌ضعف M7530 نیست و برای خریداران ایرانی حتی یک امتیاز هم محسوب می‌شود چون نیازی نیست پول فناوری‌ای را که قادر به استفاده از آن نیستید بپردازید.

چرا بخریم: اتصال به 3G یا 4G، قیمت مناسب، پشتیبانی از کارت حافظه
چرا نخریم: سرعت محدود، افت سرعت با افزایش
تعداد کاربران

Huawei

اگر به اینترنت پرسرعت قابل ‌حمل نیاز دارید اما عمر باتری چندان برایتان مطرح نیست یکی از بهترین گزینه‌ها مودم هات‌اسپات قابل‌حمل مدل E5783B-230 شرکت هوآوی است.

این مودم با تمام سیمکارت‌ها سازگار است که به شما امکان می‌دهد اینترنت موردنظر خود را با قیمتی که می‌خواهید تهیه و استفاده کنید و به شبکه خاصی محدود نباشید. همچنین این مودم به‌نسبت قیمت خود سرعت دانلود بسیار بالایی دارد که در بین محصولات هم‌رده کمتر دیده می‌شود.

این مودم می‌تواند در بهترین حالت در شبکه 4G به‌سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه هم برسد که در کنار پورت اختصاصی LAN به کاربران لپ‌تاپ‌ و رایانه‌ها امکان می‌دهد فایل‌های حجیم را با سرعت باورنکردنی دانلود کنند یا بازی‌های آنلاین انجام دهند.

تنها نقطه ‌ضعف مشهود این مودم، باتری کوچک 1500میلی‌آمپرساعتی آن است که در بهترین حالت تنها برای شش‌ساعت مداوم می‌توانید از آن استفاده کنید.

هرچند این مشکل را می‌توانید با استفاده از یک پاوربانک به‌سادگی دور بزنید که در این صورت این محصول با امکان اتصال همزمان 16 کاربر به اینترنت پرسرعت با قیمتی رقابتی، بهترین ارزش در برابر قیمت را در بین گزینه‌های موجود دارد.

چرا بخریم: سخت‌افزار قوی، سرعت دانلود بالا، طراحی زیبا و جمع‌و‌جور، قیمت مناسب
چرا نخریم: عمر باتری ضعیف

خشایار مریدپور - روزنامه‌نگار فناوری / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها