ویکی‌پدیا اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ مقالات مرتبط با ویروس کووید ۱۹ و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پربازدیدترین مقالات این دایره‌المعارف آنلاین بوده‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۷۵۴۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،در سال ۲۰۲۰ شیوع ویروس کرونا و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا دو موضوع بسیار مهم جهان بودند و این مساله بر روی ویکی‌پدیا نیز تأثیر گذاشته و پربازدیدترین مقالات این سایت نیز با همین موضوعات بوده‌اند.

بر اساس اعلام ویکی‌پدیا از بین ۱۰ مقاله پربازدید این سایت، هفت مقاله در ارتباط با این دو موضوع بوده‌اند که در مجموع بیش از ۲۹۷ میلیون بار مشاهده شده‌اند. تعداد بازدید از ۱۰ مقاله پرطرفدار ویکی‌پدیا در مجموع ۳۹۶ میلیون بار بوده است.

حساسیت مطالب مرتبط با این دو موضوع تا بدان حد بوده که ویکی‌پدیا را از یک دایره‌المعارف آنلاین تا حدی به یک پورتال با کاربرد خبری مبدل کرده است. گوگل نیز مدتی است به بخش‌هایی از ویکی‌پدیا در نتایج جستجوی خود ارجاع می‌دهد و همین مساله باعث شده سندیت و اهمیت آن از نظر کاربران افزایش یابد.

بیش از ۶۵ هزار نویسنده داوطلب وظیفه تولید محتوا و بررسی اصالت و صحت اطلاعات منتشر شده در این سایت را بر عهده دارند. حدود ۲۰۰۰ صفحه مطلب در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در ویکی‌پدیا وجود دارد. تعداد صفحات مربوط به ویروس کرونا در ویکی‌پدیا به ۷۰۰۰ مورد می‌رسد. میزان بازدید از کل این صفحات از ۵۸۰ میلیون بار فراتر رفته است.

بیشترین بازدید از مقالات مربوط به کرونا در ویکی‌پدیا مربوط به سه مقاله با عناوین پاندمی کووید – ۱۹، ویروس کرونا و پاندمی کووید – ۱۹ بر مبنای کشور و قلمرو بوده که به ترتیب رتبه‌های ۱، ۶ و ۸ را کسب کرده‌اند. تعداد بازدید از مقاله پاندمی کووید – ۱۹ بیش از ۸۴ میلیون مورد بوده است. مقالات پربازدید مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به ترتیب با عناوین دونالد ترامپ، کاملاً هریس، جو بایدن و انتخابات ریاست جهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده منتشر شده‌اند. رتبه این مقالات به ترتیب ۲، ۴، ۵ و ۹ است.

مقاله‌ای با عنوان مرگ‌های سال ۲۰۲۰ با بیش از ۴۲ میلیون بازدید رتبه سوم ویکی‌پدیا و مقاله‌ای با عنوان کوب برایانت در مورد بازیکن مشهور بسکتبال در آمریکا با بیش از ۳۲ میلیون بازدید رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها