هوش مصنوعی یک فناوری قدرتمند است که تحول را در هر صنعتی ایجاد می‌کند و توانایی حل برخی از بزرگترین چالش‌های بشریت را دارد.
کد خبر: ۱۲۹۴۹۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،کشورهای پیشرفته از هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری کلیدی کمک می‌گیرند تا به تحول دیجیتال کمک کرده و به سمت یک اقتصاد با تکنولوژی بالا حرکت کنند. استراتژی‌های کلیدی مانند تصویب استراتژی هوش مصنوعی، اعمال آن‌ها در خدمات، بخش‌ها و پروژه‌های زیربنایی آینده به کار می‌روند. این چشم‌انداز هوش مصنوعی همه بخش‌های صنعت مثل اقتصاد دیجیتال، برنامه‌های کار از راه دور و... را شامل می‌شود. از همه مهمتر  استفاده از این فناوری سریع فقط به صنایع پیشرفته مانند تولید یا هوانوردی محدود نمی‌شود.

امنیت غذایی به وسیله هوش مصنوعی

یکی از زمینه‌هایی که در برنامه AI for Good مایکروسافت مورد توجه قرار گرفته است، تامین غذا است. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم به صورت محلی و پایدار غذا پرورش دهیم و در عین حال از زنجیره‌های تامین محافظت شود؟ تا سال ۲۰۵۰ تخمین زده می‌شود که نیاز به تغذیه ۹ الی ۱۰ میلیارد نفر با مقدار محدودی از زمین قابل کشت اضافی و آب وجود داشته باشد. ممکن است فناوری ابر برای کاهش این چالش کشاورزی حیاتی باشد.

چگونه هوش مصنوعی می‌تواند امنیت غذایی را پشتیبانی کند؟

برای یک کشور مثل امارات متحده عربی، که یک وارد کننده خالص مواد غذایی است، این ماموریت حیاتی است و از افزایش تولید مواد غذایی محلی تا بررسی راه‌های متنوع سازی منابع واردات مواد غذایی، ملاحظاتی را در بر دارد. با درک این چالش، دولت امارات متحده عربی به سرعت یک رویکرد جامع امنیت غذایی ایجاد کرد که می‌تواند این کشور را در سرتاسر بیماری کرونا قرار دهد و یک زیرساخت غذایی قوی برای آینده این کشور ایجاد کند.

چگونه هوش مصنوعی می‌تواند امنیت غذایی را پشتیبانی کند؟

اولین قدم در این راستا راه‌اندازی داشبورد امنیت غذایی است که قادر به استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای اندازه‌گیری سریع پنج شاخص مهم امنیت غذایی از جمله، شاخص عرضه، در دسترس بودن سهام تولید محلی، سطح مصرف و هزینه کالاهای حیاتی است. با توجه به این اولویت که فناوری ها در زمینه تامین امنیت غذایی دارند، هدف مایکروسافت این است که کشاورزی مبتنی بر داده را فراهم کند. داده‌ها همراه با دانش و شهود کشاورز در مورد مزرعه، می‌توانند به افزایش بهره‌وری مزرعه کمک کنند و به کاهش هزینه‌ها کمک کنند. با این حال به دست آوردن اطلاعات از مزرعه بسیار دشوار است، زیرا اغلب در این زمینه نیرو یا اینترنت در مزارع وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها