فیل اسپنسر در مصاحبه جدید خود از احتمال ارائه سرویس کلاود گیمینگ روی ایکس باکس وان و امکان تجربه بازی‌های نسل جدید روی این پلتفرم می‌گوید.
کد خبر: ۱۲۸۱۵۴۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومجی، باتوجه به جامعه بزرگ کاربران کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4، انتظار می‌رود که حداقل در آینده نزدیک شاهد کنار گذاشته شدن این دو پلتفرم نسل هشتمی نباشیم. سونی و مایکروسافت به همراه مجموعه گسترده‌ای از توسعه‌دهندگان ترد پارتی تصمیم دارند تا حداقل یک سال بعد از عرضه کنسول‌های نسل نهم، پشتیبانی کامل خود از PS4 و ایکس باکس وان را ادامه دهند تا از حجم بالای جامعه کاربران آن‌ها نهایت استفاده را برده باشند. اما حالا به نظر می‌رسد که احتمالاً مایکروسافت حتی بیشتر از این میزان روی پلتفرم نسل فعلی خود تمرکز خواهد کرد.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در مصاحبه جدید خود با وبسایت کوتاکو، اظهار داشته که باوجود اینکه در حال حاضر تمرکز مایکروسافت در حوزه کلاود گیمینگ به پلتفرم پی سی و گوشی‌های هوشمند محدود می‌شود، این احتمال وجود دارد که این سرویس روی کنسول ایکس باکس وان نیز فراهم شود. با این کار، دارندگان کنسول‌های ایکس باکس وان نیز می‌توانند بازی‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس را روی کنسول فعلی خود تجربه کنند.

«وقتی که به ایکس باکس وان فکر می‌کنیم، مطمئناً به این نتیجه خواهیم رسید که این کنسول بستر کاملاً مناسبی برای ایجاد ارتباط میان نسل‌های مختلف بازی‌های ویدیویی بوده و می‌تواند امکان تجربه این بازی‌ها را برای کاربران متعدد خود فراهم کند.»

بازی‌های Xbox Series X/S احتمالا از طریق کلاود استریمینگ روی ایکس باکس وان قابل اجرا باشد

اسپنسر در پاسخ به اینکه توسعه زیرساخت‌های کلاود گیمینگ در چه وضعیتی به سر می‌برد، می‌گوید:

«فکر نمی‌کنم که سال‌های زیادی با ارائه تجربه کامل آن فاصله داشته باشیم. این موضوع نیز یکی دیگر از کارهای در دست پیگیری است که به خوبی از چگونگی انجام آن اطلاعات داریم.»

در گذشته شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه یک نسخه جداگانه از کنسول نسل جدید مایکروسافت مطرح شده بود که تنها به کلاود گیمینگ اختصاص دارد. هرچند این ادعا بعدها توسط این شرکت تکذیب شد. حالا باید دید که مایکروسافت نهایتاً چه رویکردی را در قبال کلاود گیمینگ در پیش گرفته و این کار چقدر طول خواهد کشید. درهرصورت، پتانسیلی که در این موضوع دیده می‌شود، می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها