مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل با تراشه مبتنی بر ARM کمتر از یک کیلوگرم وزن داشته و احتمالا تا اواخر پاییز معرفی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۷۵۰۴۵

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو ،اپل در رویداد توسعه دهندگان WWDC 2020 گذار از پردازنده‌‌های x86 به ARM را تایید کرده بود و پس از آن کاربران چشم به راه معرفی این محصولات بودند. حالا گزارش‌هایی مبنی بر احتمال معرفی نخستین سری از مک‌بوک‌های مجهز به این تراشه‌ها منتشر شده است.

چندین منبع مختلف از توسعه مک‌بوکی ۱۲ اینچی خبر داده‌اند که قدرتی چشمگیر را در ابعادی کوچک به ارمغان می‌آورد. آنطور که رسانه چینی «چاینا تایمز» به نقل از منابع آگاه در زنجیره تامین اپل می‌گوید تا قبل پایان سال ۲۰۲۰ شاهد معرفی یک مک بوک ۱۲ اینچی با پنل رتینا خواهیم بود که به تراشه قدرتمند و مبتنی بر معماری آرم A14X مجهز شده است.

 

مک بوک مذکور که با اسم رمز «تونگا» در دست توسعه است، به درگاه Type-C مجهز شده و به لطف مصرف پایین این تراشه نیازی به باتری حجیم نیست و از اینرو وزن آن از یک کیلوگرم فراتر نمی‌رود. مصرف پایین تراشه A14X در کنار ابعاد کوچک نمایشگر باعث شده همین باتری کفاف ۱۵ تا ۲۰ ساعت استفاده مداوم را بدهد. در بخش دیگری از این گزارش به استفاده از همین تراشه در آیپد پرو نیز اشاره شده که توان پردازش آن را به حد قابل توجهی می‌رساند.

در گزارشی دیگر یکی افشاگران دنیای فناوری هم به توسعه همین دستگاه توسط اپل اشاره کرده است. به گفته این افشاگر که با نام «komiya» در توییتر فعال است، مک بوک ۱۲ اینچی در نسخه‌های مختلفی با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، کیبورد پروانه‌ای نسل چهارم و وبکم با رزولوشن 720p از راه خواهد رسید. بر این اساس اپل قیمت ۸۴۹ دلاری را برای مک بوک مجهز به ARM خود برگزیده است. پیشتر افشاگر دیگری با نام کاربری «choco_bit» در توییتر به توسعه مک بوک ۱۲ اینچی با پردازنده ARM اشاره کرده بود که در مجموع احتمال صحت این گزارش را افزایش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها